Turu tänav on üks Tartu
tihedama liiklusega tänav
aid. Linn tahab vähendada lubatud kiirust 40 kilomeetrini tunnis.
tihedama liiklusega tänav
Tõlge fraasile: tihedama liiklusega tänav
EN
a street with heavy traffic
Peamine probleem Turu tänaval on, et autod sõidavad seal liiga kiiresti. See
tekitab müra
ja seal elab palju inimesi. Linn tahab uue projektiga kiirust alandada.
tekitab müra
Tõlge fraasile: tekitab müra
EN
creates noise
Teine probleem on, et jalgrattaga liikuda on Turu tänaval raske. Sageli ei ole
eraldi rattateid
. Linnaarhitekt Jiri Tintera ütles, et see on suur mure.
eraldi rattateid
Tõlge fraasile: eraldi rattateid
EN
separate bicycle lanes
Viimastel aastatel on Tartus kesklinna tänavatel kiirust vähendatud. Vaiksetel tänavatel on kiirus 30 km/h,
kesklinna põhitänavatel
40 km/h ja väljaspool linna 50 km/h.
kesklinna põhitänavatel
Tõlge fraasile: kesklinna põhitänavatel
EN
on main streets in the city center
Turu tänavale planeeritakse
eraldi rattateid
. Emajõe poole tuleb
kahesuunaline rattatee
. Karlova poole jääb autodega samas suunas rattatee. See on eraldatud nii jalakäijatest kui ka autodest.
eraldi rattateid
Tõlge fraasile: eraldi rattateid
EN
separate bicycle lanes
kahesuunaline rattatee
Tõlge fraasile: kahesuunaline rattatee
EN
two-way bicycle path
Turu tänava rattatee ühendab Sõpruse silla rattateed ja Riia-Turu ristmiku. Riia-Turu
ristmik ehitatakse ümber
aastatel 2028-2029.
ristmik ehitatakse ümber
Tõlge fraasile: ristmik ehitatakse ümber
EN
intersection will be rebuilt
Tänava ümberehitamine maksab ligikaudu 2,2 miljonit eurot. Umbes miljon eurot on
toetusraha
, mida saab väljastpoolt.
toetusraha
Tõlge fraasile: toetusraha
EN
grant funding
Ehitus Turu tänaval algab järgmisel aastal.
Turu Street is one of the busiest streets in Tartu. The city wants to reduce the speed limit to 40 kilometers per hour.
The main issue on Turu Street is that cars drive too fast. This creates noise, and many people live there. The city aims to lower the speed with the new project.
Another problem is that cycling on Turu Street is difficult. Often, there are no separate bike lanes. City architect Jiri Tintera said this is a significant concern.
In recent years, speed limits have been reduced on streets in central Tartu. On quiet streets, the speed is 30 km/h, on main streets in the city center 40 km/h, and outside the city 50 km/h.
Separate bike lanes are planned for Turu Street. A two-way bike path will be built towards the Emajõgi River. Towards Karlova, there will be a bike lane in the same direction as the cars, separated from both pedestrians and vehicles.
The bike path on Turu Street will connect the bike paths of Sõpruse Bridge and the Riia-Turu intersection. The Riia-Turu intersection will be rebuilt between 2028 and 2029.
The street reconstruction will cost approximately 2.2 million euros. About one million euros will come from external funding.
Construction on Turu Street will begin next year.