Turu tänav on üks Tartu
tihedama liiklusega tänav
aid. Linn tahab vähendada lubatud kiirust 40 kilomeetrini tunnis.
tihedama liiklusega tänav
Tõlge fraasile: tihedama liiklusega tänav
EN
a street with heavy traffic
Peamine probleem Turu tänaval on, et autod sõidavad seal liiga kiiresti. See
tekitab müra
ja seal elab palju inimesi. Linn tahab uue projektiga kiirust alandada.
tekitab müra
Tõlge fraasile: tekitab müra
EN
creates noise
Teine probleem on, et jalgrattaga liikuda on Turu tänaval raske. Sageli ei ole
eraldi rattateid
. Linnaarhitekt Jiri Tintera ütles, et see on suur mure.
eraldi rattateid
Tõlge fraasile: eraldi rattateid
EN
separate bicycle lanes
Viimastel aastatel on Tartus kesklinna tänavatel kiirust vähendatud. Vaiksetel tänavatel on kiirus 30 km/h,
kesklinna põhitänavatel
40 km/h ja väljaspool linna 50 km/h.
kesklinna põhitänavatel
Tõlge fraasile: kesklinna põhitänavatel
EN
on main streets in the city center
Turu tänavale planeeritakse
eraldi rattateid
. Emajõe poole tuleb
kahesuunaline rattatee
. Karlova poole jääb autodega samas suunas rattatee. See on eraldatud nii jalakäijatest kui ka autodest.
eraldi rattateid
Tõlge fraasile: eraldi rattateid
EN
separate bicycle lanes
kahesuunaline rattatee
Tõlge fraasile: kahesuunaline rattatee
EN
two-way bicycle path
Turu tänava rattatee ühendab Sõpruse silla rattateed ja Riia-Turu ristmiku. Riia-Turu
ristmik ehitatakse ümber
aastatel 2028-2029.
ristmik ehitatakse ümber
Tõlge fraasile: ristmik ehitatakse ümber
EN
intersection will be rebuilt
Tänava ümberehitamine maksab ligikaudu 2,2 miljonit eurot. Umbes miljon eurot on
toetusraha
, mida saab väljastpoolt.
toetusraha
Tõlge fraasile: toetusraha
EN
grant funding
Ehitus Turu tänaval algab järgmisel aastal.