Rail Balticu Pärnu-Ikla trassil tehakse geoloogilisi uuringuid

Rail Balticu Pärnu-Ikla trassil tehakse geoloogilisi uuringuid

EN

Geological surveys are being conducted on the Rail Baltic Pärnu-Ikla route

Rail Balticu Pärnu-Ikla trassil tehakse . Need uuringud aitavad mõista, kuidas pinnas on ja kas see sobib .
EN

Geological surveys are being conducted on the Rail Baltic Pärnu-Ikla route. These surveys help to understand the soil conditions and whether it is suitable for building the railway.

Märt Maadla, Rail Baltic Estonia projektijuht, ütleb, et varem on tehtud väiksemaid uuringuid. Nüüd tehakse , et saada täpsemalt teada, kuidas raudtee ehitada.
EN

Märt Maadla, project manager of Rail Baltic Estonia, says that smaller surveys have been conducted earlier. Now, deeper boreholes are being made to get more precise information on how to build the railway.

Töömehed kasutavad . Nad võtavad pinnasest proove ja saadavad need . Uuringud tehakse kogu trassi peal, kuni .
EN

Workers are using core drilling. They take soil samples and send them to the laboratory. The surveys are being conducted along the entire route, up to the Latvian border.

Pärnust 10 km kaugusel Lätis tehakse puurauke . Üks puurauk tehakse umbes ühe päevaga.
EN

10 km from Pärnu in Latvia, boreholes are made every 200 meters. One borehole takes about a day to complete.

Uuringuid tehakse ka Pärnu jõe ääres, kuhu tuleb . Uuringud näitavad, kas seal saab .
EN

Surveys are also being conducted near the Pärnu River, where the railway bridge is planned. The surveys will show whether it is possible to build a bridge there.

Uuringud kestavad . Töömehed saadavad maaomanikele plaanid, kus nad tahavad teha puurauke. Nad ootavad .
EN

The surveys will continue until spring. Workers send plans to landowners where they want to make boreholes. They are waiting for the landowners' consent.

Märt Maadla loodab, et Pärnu-Ikla lõigu järgmisel aastal. Tootsi-Pärnu lõigul .
EN

Märt Maadla hopes that the construction of the Pärnu-Ikla section can start next year. Construction on the Tootsi-Pärnu section is already underway.