Uued reeglid poliitreklaamidele

Uued reeglid poliitreklaamidele

Oktoobris jõustub Euroopa Liidus uus määrus poliitreklaamide kohta, mis tekitab segadust.

Eesti on esimene riik, kus toimuvad valimised pärast uue Euroopa Liidu määruse jõustumist. Uus määrus nõuab, et poliitreklaamides peab olema selgelt näidatud, kes reklaami tellis ja millise sündmusega see seotud on.
Eesti justiitsminister Liisa Pakosta on uue määruse suhtes kriitiline. Ta ütleb, et see ei lahenda tegelikku probleemi, mis on Eesti valimistel.
Kaks kuud enne valimisi on juba käimas, kuid pole selge, kuidas täita. Reklaamiloojad aga on rahulikud. Nad ütlevad, et teistes valdkondades on ka sarnaseid reegleid.
Kevadel ütlesid meediaettevõtted, et kardavad suuri trahve. Seetõttu võidakse poliitreklaamidest loobuda ja need kolivad sotsiaalmeediasse. Google, Meta ja Tiktok on juba öelnud, et keelustavad poliitreklaamid oma platvormidel.
Meedialiidu tegevjuht Väino Koorberg ütleb, et see võib valimised nähtamatuks muuta. Ta arvab, et see ei ole .
Pakosta ütleb, et Eestil pole plaanis rikkujaid karistada. Pigem nõustavad ja teavitavad. Justiits- ja digiministeeriumi kodulehel on juhised olemas.
Poliitilise reklaami määrus jõustub 10. oktoobril. Kohalikud valimised toimuvad 19. oktoobril.