Uued reeglid poliitreklaamidele

Uued reeglid poliitreklaamidele

EN

New Rules for Political Advertising

Eesti on esimene riik, kus toimuvad valimised pärast uue Euroopa Liidu määruse jõustumist. Uus määrus nõuab, et poliitreklaamides peab olema selgelt näidatud, kes reklaami tellis ja millise sündmusega see seotud on.
Eesti justiitsminister Liisa Pakosta on uue määruse suhtes kriitiline. Ta ütleb, et see ei lahenda tegelikku probleemi, mis on Eesti valimistel.
Kaks kuud enne valimisi on juba käimas, kuid pole selge, kuidas täita. Reklaamiloojad aga on rahulikud. Nad ütlevad, et teistes valdkondades on ka sarnaseid reegleid.
Kevadel ütlesid meediaettevõtted, et kardavad suuri trahve. Seetõttu võidakse poliitreklaamidest loobuda ja need kolivad sotsiaalmeediasse. Google, Meta ja Tiktok on juba öelnud, et keelustavad poliitreklaamid oma platvormidel.
Meedialiidu tegevjuht Väino Koorberg ütleb, et see võib valimised nähtamatuks muuta. Ta arvab, et see ei ole .
Pakosta ütleb, et Eestil pole plaanis rikkujaid karistada. Pigem nõustavad ja teavitavad. Justiits- ja digiministeeriumi kodulehel on juhised olemas.
Poliitilise reklaami määrus jõustub 10. oktoobril. Kohalikud valimised toimuvad 19. oktoobril.
Estonia is the first country where elections will take place after the new EU regulation comes into force. The new regulation requires that political advertisements must clearly show who ordered the ad and which event it is related to.
Estonian Minister of Justice Liisa Pakosta is critical of the new regulation. She says that it does not solve the real problem, which is Russia's influence activities in Estonian elections.
Two months before the elections, party campaign ads are already running, but it is unclear how to comply with the requirements of the regulation. Ad creators, however, are calm. They say that similar rules exist in other fields.
In the spring, media companies said they feared large fines. Therefore, political ads may be abandoned and moved to social media. Google, Meta, and Tiktok have already said they will ban political ads on their platforms.
The executive director of the Media Union, Väino Koorberg, says that this could make the elections invisible. He thinks this is not good for democracy.
Pakosta says that Estonia has no plans to punish violators. Rather, they will advise and inform. Guidelines are available on the website of the Ministry of Justice and Digital Affairs.
The political advertising regulation will come into force on October 10. Local elections will take place on October 19.