Riik tõstis uue parvlaevahanke õnnestumiseks raha panust
Eesti riigilaevastik kuulutas välja suure uue parvlaeva projekti. Minister Kuldar Leis suurendas laeva eelarvet 40 miljonilt 41,9 miljoni euroni.
Viimased hankekogemused näitasid, et
vana plaan ja eelarve ei sobi
vana plaan ja eelarve ei sobi
Tõlge fraasile: vana plaan ja eelarve ei sobi
ENthe old plan and budget are not suitable
uue parvlaeva ehitamiseks
uue parvlaeva ehitamiseks
Tõlge fraasile: uue parvlaeva ehitamiseks
ENfor building the new ferry
. Minister Leis ütles, et nad töötasid kaks kuud, et teha uus ja parem hanke plaan. Uus plaan arvestab praeguseid hindu ja annab rohkem paindlikkust.
Uus hanke vorm on
võistlev dialoog
võistlev dialoog
Tõlge fraasile: võistlev dialoog
ENcompetitive dialogue
. See võimaldab riigil rääkida laevaehitajatega
tehnilistest tingimustest
tehnilistest tingimustest
Tõlge fraasile: tehnilistest tingimustest
ENabout technical conditions
. Varasemad hanked olid avatud hankemenetlusega, kus hinnapakkumised olid lõplikud ja läbirääkimisi ei olnud.
Riik loodab, et uus lähenemine annab paindlikkuse ja aitab leida
parima pakkuja
parima pakkuja
Tõlge fraasile: parima pakkuja
ENthe best supplier
. Viienda parvlaeva projektijuht Jorma Kaldasaun ütles, et
hanke dokumentatsioon
hanke dokumentatsioon
Tõlge fraasile: hanke dokumentatsioon
ENtender documentation
ei kirjelda lõplikku laeva, vaid aitab alustada läbirääkimisi.
Uus laev tuleb tõenäoliselt väiksem kui praegused. Kliimaministeeriumi suunistel peab laev mahutama vähemalt 110 autot ja 300 reisijat. Laeval peab olema ka restoran sooja toidu tarbeks.
Laeva peamine energiaallikas on
roheline elekter
roheline elekter
Tõlge fraasile: roheline elekter
ENgreen electricity
, mis laetakse kaldalt. Vajadusel kasutatakse biodiiselgeneraatoreid, eriti raske ilmaga. Riigilaevastik tahab leida sobiva lepingupartneri 2025. aasta lõpuks.
Projekti rahastab 65%
Euroopa Liidu fondid
Euroopa Liidu fondid
Tõlge fraasile: Euroopa Liidu fondid
ENEuropean Union funds
ja 35% Eesti riik. Viienda parvlaeva projekt on käimas alates 2021. aastast. Kaks varasemat hanket lõppesid lepinguteta.