Riik tõstis uue parvlaevahanke õnnestumiseks raha panust
EN
The state increased the budget for the new ferry procurement to ensure success
Viimased hankekogemused näitasid, et
vana plaan ja eelarve ei sobi
vana plaan ja eelarve ei sobi
Tõlge fraasile: vana plaan ja eelarve ei sobi
ENthe old plan and budget are not suitable
uue parvlaeva ehitamiseks
uue parvlaeva ehitamiseks
Tõlge fraasile: uue parvlaeva ehitamiseks
ENfor building the new ferry
. Minister Leis ütles, et nad töötasid kaks kuud, et teha uus ja parem hanke plaan. Uus plaan arvestab praeguseid hindu ja annab rohkem paindlikkust.
Uus hanke vorm on
võistlev dialoog
võistlev dialoog
Tõlge fraasile: võistlev dialoog
ENcompetitive dialogue
. See võimaldab riigil rääkida laevaehitajatega
tehnilistest tingimustest
tehnilistest tingimustest
Tõlge fraasile: tehnilistest tingimustest
ENabout technical conditions
. Varasemad hanked olid avatud hankemenetlusega, kus hinnapakkumised olid lõplikud ja läbirääkimisi ei olnud.
Riik loodab, et uus lähenemine annab paindlikkuse ja aitab leida
parima pakkuja
parima pakkuja
Tõlge fraasile: parima pakkuja
ENthe best supplier
. Viienda parvlaeva projektijuht Jorma Kaldasaun ütles, et
hanke dokumentatsioon
hanke dokumentatsioon
Tõlge fraasile: hanke dokumentatsioon
ENtender documentation
ei kirjelda lõplikku laeva, vaid aitab alustada läbirääkimisi.
Uus laev tuleb tõenäoliselt väiksem kui praegused. Kliimaministeeriumi suunistel peab laev mahutama vähemalt 110 autot ja 300 reisijat. Laeval peab olema ka restoran sooja toidu tarbeks.
Laeva peamine energiaallikas on
roheline elekter
roheline elekter
Tõlge fraasile: roheline elekter
ENgreen electricity
, mis laetakse kaldalt. Vajadusel kasutatakse biodiiselgeneraatoreid, eriti raske ilmaga. Riigilaevastik tahab leida sobiva lepingupartneri 2025. aasta lõpuks.
Projekti rahastab 65%
Euroopa Liidu fondid
Euroopa Liidu fondid
Tõlge fraasile: Euroopa Liidu fondid
ENEuropean Union funds
ja 35% Eesti riik. Viienda parvlaeva projekt on käimas alates 2021. aastast. Kaks varasemat hanket lõppesid lepinguteta.
Recent procurement experiences showed that the old plan and budget were not suitable for building the new ferry. Minister Leis said they worked for two months to create a new and better procurement plan. The new plan takes into account current prices and provides more flexibility.<p>The new procurement form is a competitive dialogue. This allows the state to discuss technical conditions with shipbuilders. Previous procurements were open tenders where bids were final and there were no negotiations.<p>The state hopes that the new approach will provide flexibility and help find the best supplier. The project manager for the fifth ferry, Jorma Kaldasaun, said that the procurement documentation does not describe the final ship but helps start negotiations.<p>The new ship is likely to be smaller than the current ones. According to the Ministry of Climate, the ship must accommodate at least 110 cars and 300 passengers. The ship must also have a restaurant for hot meals.<p>The ship's main energy source is green electricity, which is charged from the shore. Biodiesel generators are used when necessary, especially in severe weather. The state fleet wants to find a suitable contract partner by the end of 2025.<p>The project is funded 65% by European Union funds and 35% by the Estonian state. The fifth ferry project has been ongoing since 2021. Two previous procurements ended without contracts.