Isegi paar õuevahetundi nädalas paneb lapsed rohkem liikuma

Isegi paar õuevahetundi nädalas paneb lapsed rohkem liikuma

Õuevahetunnis osalevad õpilased liiguvad teistest rohkem, sõltumata vahetunni pikkusest. Õuevahetund aitab lastel püsida aktiivsetena kogu koolipäeva jooksul.

Maailma Terviseorganisatsiooni (WHO) uuringu järgi liigub Eesti lastest vähem kui pool piisavalt, ehk vähemalt 60 minutit päevas. Koolid saavad aidata, korraldades õuevahetunde. Getter Marie Lemberg, Tartu Ülikooli teadur, ütleb, et . Õuevahetund annab neile võimaluse õues olla ja talvel päevavalgust saada.
Getter Marie Lemberg uuris Eesti koolides õuevahetundide mõju. Tema uurimuses osalesid 800 õpilast 3.–6. klassist. Õpilased kandsid liikumisandureid, mis mõõtsid nende aktiivsust. Uuring näitas, et õuevahetund hoiab lapsed aktiivsetena, eriti teises kooliastmes. Vanaduses väheneb tavaliselt kehaline aktiivsus, kuid regulaarsed õuevahetundid aitasid seda vältida.
Uuringus jagunesid koolid kolme rühma. Ühes rühmas oli õuevahetund iga päev, teises mõnel päeval nädalas ja kolmandas polnud õuevahetundi. Igapäevane õuevahetund suurendas lastel kehalist aktiivsust. Kuid juba mõnel päeval toimuv õuevahetund oli parem kui ainult sisevahetund.
Õuevahetunnid olid 15–50 minutit pikkused. Parim pikkus on umbes 30–35 minutit. Pikemas õuevahetunnis oli rohkem istuvat aega, kuid oli rohkem. Väiksemad lapsed eelistasid , nagu ronimine või kiikumine.
Getter Marie Lemberg uuris ka koolihoovide võimalusi. Kõikides koolides oli võimalik ronida ja pallimänge mängida. Maakoolides oli rohkem , linnakoolides . Laste lemmikud olid maasisestel batuutidel sõitmine ja kiiged.
Lapsed ja nende vanemad olid õuevahetundide kasuks. Lapsed tundsid, et pärast õuevahetundi on lihtsam keskenduda. Õuevahetund teeb koolipäeva lihtsamaks ja aitab . Getter Marie Lemberg soovitab koolidel küsida lastelt, mida nad soovivad. Väike korvapallikorv või on juba hea algus.