Doktoritöö: Eesti kool ei õpeta religiooni piisavalt

Doktoritöö: Eesti kool ei õpeta religiooni piisavalt

Uuring näitab, et õpilased ei saa koolist piisavalt teadmisi religioonide kohta. Noored tahaksid aga rohkem õppida.

. . Aleksandra Sooniste on õpetaja ja doktor. Ta uuris, kuidas Eesti õpilased religiooni teavad.
Praegu ei ole Eesti koolides eraldi religiooni ainet. Õpilased õpivad religioonist natuke ajaloo, ühiskonnaõpetuse ja võõrkeelte tundides. . Sooniste küsis ligi 400 õpilaselt religiooni kohta. Tulemused olid halvad.
Õpilased teadsid vähe. Näiteks alla poole teadis, et ramadaan on islami jaoks tähtis. Väga vähesed teadsid, mis päev on juutidele püha. Paljud arvasid, et Jeesus sündis Ateenas, mitte Petlemmas.
Õpilased said teadmisi ka meediast. Aga seal on palju valeinfot. . Noored ise tahaksid rohkem õppida. 70% arvas, et religiooniõpetus aitaks rahulikult koos elada.
Kui õpilased said teada konkreetsete inimeste lugusid, said nad positiivsemaks. Näiteks hüpoteetiline moslem oli negatiivne, aga päris moslemitega tutvumine muutis arvamust.
Sooniste soovitab, et igas koolis oleks vähemalt üks religiooni kursus. See aitaks õpilastel maailmast paremini aru saada. . .