Kohalike valimiste kampaania reklaamid on olnud siiani
rahulikud ja väike rahahulk
paneb erakonnad
otsima targemaid lahendusi
. Reklaamiekspert Madis Ots rääkis, et osadel erakondadel on vähem raha kui varem.
rahulikud ja väike rahahulk
Tõlge fraasile: rahulikud ja väike rahahulk
EN
calm and small budget
otsima targemaid lahendusi
Tõlge fraasile: otsima targemaid lahendusi
EN
seeking smarter solutions
Ots ütles, et
valimiskampaania sarnaneb muude toodete reklaamiga
. On
turu, brändid ja nende vahelised suhted
. Erakondade puhul on erinevus aga see, et turuliidrit saab tõlgendada erinevalt. Ta võib olla praegu võimul või tema toetus võib olla suurim.
valimiskampaania sarnaneb muude toodete reklaamiga
Tõlge fraasile: valimiskampaania sarnaneb muude toodete reklaamiga
EN
election campaign resembles advertising of other products
turu, brändid ja nende vahelised suhted
Tõlge fraasile: turu, brändid ja nende vahelised suhted
EN
market, brands, and relationships between them
Erakondade kampaania peamine osa on
plaanida ette
, kuid tuleb
valmis olla ootamatustele
, eriti kampaania lõpus. Kui keegi hakkab ründama, siis tehakse viimased üleskutsed. Sellist
kiiret reageerimist
on sageli kampaania lõpus.
plaanida ette
Tõlge fraasile: plaanida ette
EN
plan ahead
valmis olla ootamatustele
Tõlge fraasile: valmis olla ootamatustele
EN
be prepared for the unexpected
kiiret reageerimist
Tõlge fraasile: kiiret reageerimist
EN
quick reaction
Praegune kampaania on olnud
väiksem kui varem
. Ots arvab, et selle põhjuseks on vähem raha. Kui raha on vähem, siis tuleb
leida targemaid lahendusi
. Näiteks Parempoolsete kummuli keeratud kaubik, mis sümboliseerib Eesti majandust, oli tema meelest leidlik.
väiksem kui varem
Tõlge fraasile: väiksem kui varem
EN
smaller than before
leida targemaid lahendusi
Tõlge fraasile: leida targemaid lahendusi
EN
find smarter solutions
Rääkides konkreetsetest poliitikutest, ütles Ots, et kui poliitik on juba tuntud, siis tuleb arvestada, et inimesed teavad tema iseloomu. Kui inimesed teavad, kes ta on, siis tuleb valida, mis tema jaoks sobib ja mis mitte.
Poliitikud üritavad olla
rohkem nähtavad sotsiaalmeedias
. Ots arvab, et selle taga võib olla inspiratsioon Jüri Ratase tegemistest. Kuid ta ei ülehindaks sotsiaalmeediat, sest tuleb olla nähtav ka raadios, teles ja tänaval.
rohkem nähtavad sotsiaalmeedias
Tõlge fraasile: rohkem nähtavad sotsiaalmeedias
EN
more visible on social media
Traditsioonilistel reklaamikanalitel on oma kindel koht. Seepärast pole midagi imestada, et
poliitikutele tehakse endiselt plakateid
, kus on nende nägu ja nimi.
poliitikutele tehakse endiselt plakateid
Tõlge fraasile: poliitikutele tehakse endiselt plakateid
EN
posters are still being made for politicians
Ots ütles, et valimiskampaaniaid ei oodata ega fännata. Reklaamidest ei meeldi üldiselt paljudel, välja arvatud mõned erandid. Ta arvab, et
lihtsusel on oma väärtus
. Veebibännerid ja sotsiaalmeediabännerid on samuti olulised, kuid
neid ei tohiks üle koormata
.
lihtsusel on oma väärtus
Tõlge fraasile: lihtsusel on oma väärtus
EN
simplicity has its value
neid ei tohiks üle koormata
Tõlge fraasile: neid ei tohiks üle koormata
EN
they should not be overloaded
The advertising campaign for local elections has been calm so far, and the small budget is pushing parties to find smarter solutions. Advertising expert Madis Ots said that some parties have less money than before.
Ots said that an election campaign is similar to advertising other products. There is a market, brands, and the relationships between them. For parties, the difference is that the market leader can be interpreted differently. They may currently be in power or have the largest support.
The main part of a party's campaign is planning ahead, but one must be prepared for the unexpected, especially at the end of the campaign. If someone starts attacking, the final appeals are made. Such quick reactions often happen at the end of the campaign.
The current campaign is smaller than before. Ots believes the reason for this is less money. When there is less money, smarter solutions need to be found. For example, the upside-down truck of the Right Party, symbolizing Estonia's economy, was clever in his opinion.
Speaking about specific politicians, Ots said that if a politician is already well-known, it must be considered that people know their character. If people know who they are, then it is necessary to choose what suits them and what does not.
Politicians are trying to be more visible on social media. Ots believes that this may be inspired by Jüri Ratas's actions. However, he would not overestimate social media, as it is important to be visible on radio, television, and the streets.
Traditional advertising channels have their place. Therefore, it is no surprise that politicians are still being featured on posters with their face and name.
Ots said that election campaigns are neither awaited nor celebrated. Generally, many people do not like advertisements, with a few exceptions. He believes that simplicity has its value. Web banners and social media banners are also important, but they should not be overloaded.