Praegu saavad reisijad bussist väljuda ainult ametlikes bussipeatustes. Suvalises kohas ei tohi
bussijuht
reisijat välja lasta. Regionaalministeerium soovib seda muuta.
bussijuht
Tõlge fraasile: bussijuht
EN
bus driver
Bussipeatused asulavälistel maanteedel ei ole tihti
jalakäijatele turvalised
. Inimesed peavad sageli käima maanteel, mis on ohtlik, eriti
pimedal ajal
.
jalakäijatele turvalised
Tõlge fraasile: jalakäijatele turvalised
EN
safe for pedestrians
pimedal ajal
Tõlge fraasile: pimedal ajal
EN
during dark hours
Andres Ruubas ütleb, et
bussijuht
võiks saada õiguse otsustada, kas on ohutu lasta reisija maha. See kehtiks eelkõige
maapiirkond
ades.
bussijuht
Tõlge fraasile: bussijuht
EN
bus driver
maapiirkond
Tõlge fraasile: maapiirkond
EN
rural area
Bussijuht peab
hindama turvalisust
, näiteks
sõidukiirus
t ja
tee nähtavus
t. See peaks olema seaduses kirjas.
hindama turvalisust
Tõlge fraasile: hindama turvalisust
EN
assess safety
sõidukiirus
Tõlge fraasile: sõidukiirus
EN
speed of the vehicle
tee nähtavus
Tõlge fraasile: tee nähtavus
EN
visibility of the road
Kaupo Kase ütleb, et bussijuhid võiksid saada õiguse ka inimesi
taluukse juurest
peale võtta. Ta märgib, et neid kohti ei ole palju.
taluukse juurest
Tõlge fraasile: taluukse juurest
EN
from the farm gate
Bussipeatuste rajamine riigiteele on kallis. Viljandis läksid peatused maksma 6000 eurot. Kohalikud omavalitsused peavad rohkem vaeva nägema.
Sander Saar ütleb, et bussipeatuste rajamist peab vaatama proportsioonis liiklushulgaga. Tallinna-Tartu maanteele ei saa teha lihtsat peatust.
Andres Laisk ütleb, et bussijuhi otsustusvabadus võib tekitada vaidlusi. Ta märgib, et see on vastuolus koolibussi peatuste nõuetega.
2022. ja 2023. aastal juhtus kokku 588
jalakäijaõnnetus
t. 28 inimest hukkus.
jalakäijaõnnetus
Tõlge fraasile: jalakäijaõnnetus
EN
pedestrian accident
Currently, passengers can only disembark at official bus stops. A bus driver is not allowed to let passengers off at random locations. The Ministry of Regional Affairs wants to change this.
Bus stops on rural highways are often unsafe for pedestrians. People often have to walk on the road, which is dangerous, especially at night.
Andres Ruubas says that the bus driver could be given the right to decide whether it is safe to let a passenger off. This would apply primarily in rural areas.
The bus driver must assess safety, such as the speed of the vehicle and the visibility of the road. This should be written into the law.
Kaupo Kase says that bus drivers could also be given the right to pick up people at farm gates. He notes that there are not many such places.
Establishing bus stops on state roads is expensive. In Viljandi, the stops cost 6000 euros. Local governments need to make more effort.
Sander Saar says that the establishment of bus stops must be considered in proportion to traffic volume. A simple stop cannot be made on the Tallinn-Tartu highway.
Andres Laisk says that the bus driver's discretion may cause disputes. He notes that this is in conflict with the requirements for school bus stops.
In 2022 and 2023, a total of 588 pedestrian accidents occurred. 28 people died.