Bussijuht võib saada õiguse lasta reisija bussilt maha ka teepervel

Bussijuht võib saada õiguse lasta reisija bussilt maha ka teepervel

EN

Bus driver may get the right to let passengers disembark on the roadside

Regionaalministeerium pakub välja, et maapiirkonnas võiks bussijuhtidel olla õigus lasta inimestel bussist väljuda ka kohtades, kus ametlikku bussipeatust ei ole. Ühistranspordikeskuse juhi sõnul võiks sarnaselt võimaldada inimestel ka peatuste vahel bussi peale tulla.

Praegu saavad reisijad bussist väljuda ainult ametlikes bussipeatustes. Suvalises kohas ei tohi reisijat välja lasta. Regionaalministeerium soovib seda muuta.
Bussipeatused asulavälistel maanteedel ei ole tihti . Inimesed peavad sageli käima maanteel, mis on ohtlik, eriti .
Andres Ruubas ütleb, et võiks saada õiguse otsustada, kas on ohutu lasta reisija maha. See kehtiks eelkõige ades.
Bussijuht peab , näiteks t ja t. See peaks olema seaduses kirjas.
Kaupo Kase ütleb, et bussijuhid võiksid saada õiguse ka inimesi peale võtta. Ta märgib, et neid kohti ei ole palju.
Bussipeatuste rajamine riigiteele on kallis. Viljandis läksid peatused maksma 6000 eurot. Kohalikud omavalitsused peavad rohkem vaeva nägema.
Sander Saar ütleb, et bussipeatuste rajamist peab vaatama proportsioonis liiklushulgaga. Tallinna-Tartu maanteele ei saa teha lihtsat peatust.
Andres Laisk ütleb, et bussijuhi otsustusvabadus võib tekitada vaidlusi. Ta märgib, et see on vastuolus koolibussi peatuste nõuetega.
2022. ja 2023. aastal juhtus kokku 588 t. 28 inimest hukkus.

The Ministry of Regional Affairs proposes that bus drivers in rural areas could have the right to let passengers disembark at places where there is no official bus stop. According to the head of the Public Transport Center, a similar approach could allow passengers to board the bus between stops.

Currently, passengers can only disembark at official bus stops. A bus driver is not allowed to let passengers off at random locations. The Ministry of Regional Affairs wants to change this.
Bus stops on rural highways are often unsafe for pedestrians. People often have to walk on the road, which is dangerous, especially at night.
Andres Ruubas says that the bus driver could be given the right to decide whether it is safe to let a passenger off. This would apply primarily in rural areas.
The bus driver must assess safety, such as the speed of the vehicle and the visibility of the road. This should be written into the law.
Kaupo Kase says that bus drivers could also be given the right to pick up people at farm gates. He notes that there are not many such places.
Establishing bus stops on state roads is expensive. In Viljandi, the stops cost 6000 euros. Local governments need to make more effort.
Sander Saar says that the establishment of bus stops must be considered in proportion to traffic volume. A simple stop cannot be made on the Tallinn-Tartu highway.
Andres Laisk says that the bus driver's discretion may cause disputes. He notes that this is in conflict with the requirements for school bus stops.
In 2022 and 2023, a total of 588 pedestrian accidents occurred. 28 people died.