Valitsus saatis riigikogule uue seaduse. See seadus tagab, et Euroopa Liidu reegleid poliitreklaamide osas järgitakse ka Eestis. Justiits- ja digiminister Liisa Pakosta ütles, et mõistab seaduse eesmärki. Kuid praegu tekitab see palju segadust.
Uus määrus näeb ette, et
poliitreklaamid peavad olema ausad ja läbipaistvad
. Samuti peavad kõik Euroopa Liidu riigid järgima samu reegleid. Sellega püütakse
vältida teabega manipuleerimist
ja
välismaist sekkumist valimistesse
.
poliitreklaamid peavad olema ausad ja läbipaistvad
Tõlge fraasile: poliitreklaamid peavad olema ausad ja läbipaistvad
EN
political advertisements must be honest and transparent
vältida teabega manipuleerimist
Tõlge fraasile: vältida teabega manipuleerimist
EN
avoid manipulation with information
välismaist sekkumist valimistesse
Tõlge fraasile: välismaist sekkumist valimistesse
EN
foreign interference in elections
Poliitreklaamina käsitletakse ka tegevusi, mis
mõjutavad seadusandlust
. "Kõik, mis puudutab valimisi,
rahvahääletust
või seadusandlust, on poliitreklaam," ütles Pakosta. See tähendab, et ka meeleavaldused võivad olla poliitreklaamid, kui nad püüavad seadusi muuta.
mõjutavad seadusandlust
Tõlge fraasile: mõjutavad seadusandlust
EN
influence legislation
rahvahääletust
Tõlge fraasile: rahvahääletust
EN
referendum
Euroopa Liidu
määrus ei kehti ainult poliitikutele
. See kehtib kõikidele inimestele, kes tahavad avaldada meelt või mõjutada ühiskonda. Näiteks
riigieelarve seaduse muutmine
on ka seadusandliku protsessi mõjutamine.
määrus ei kehti ainult poliitikutele
Tõlge fraasile: määrus ei kehti ainult poliitikutele
EN
the regulation does not only apply to politicians
riigieelarve seaduse muutmine
Tõlge fraasile: riigieelarve seaduse muutmine
EN
amendment of the state budget law
Eesti ei toetanud seda määrust. Pakosta sõnul tekitab see palju segadust. Seetõttu ei soovi valitsus inimesi trahvida. Minister ütles, et ametnikud peaksid selle määrusega ümber käima väga ettevaatlikult.
Samuti mõistab minister määruse eesmärke. Näiteks Venemaa proovib sekkuda teiste riikide asjadesse, et panna kahtlema nende institutsioone. Uus määrus aitab sellistel juhtudel.
Muudatused jõustuvad 10. oktoobril. Sellest päevast peab iga poliitreklaam olema selgelt märgistatud. Näidatakse, kes selle tellis ja kuidas seda kasutati.