Uus üldplaneering annab lahendused Põhja-Tallinna suurimatele probleemidele. See avab mereääre ja vanad tööstusalad. Samuti parandab liikuvust linnaosas ja ühendusi teiste linnaosadega.
Planega võib Põhja-Tallinna elanike arv kasvada 40 000 inimese võrra. See paneb suurema koormuse liiklusele. Üldplaneering rõhutab, et tuleb arendada
ühistransport
i,
rattateid ja jalgsi liikumist
.
ühistransport
Tõlge fraasile: ühistransport
EN
public transport
rattateid ja jalgsi liikumist
Tõlge fraasile: rattateid ja jalgsi liikumist
EN
bike paths and pedestrian movement
Abilinnapea Madle Lippus ütles, et jalgsi ja rattaga liikumine jääb oluliseks. Linnapea Jevgeni Ossinovski lisas, et autokoormus ei vähene, kuid linnavalitsus on keskendunud selle leevendamisele. Näiteks plaanitakse uusi trammiliine, nagu Pelguranna tramm, mis peaks valmima 2029. aastaks.
Kristjan Järvan, teine abilinnapea, rääkis, et 30 000 kuni 40 000 uue elaniku lisandumine on suur väljakutse. Ta mainis, et kõnni- ja rattaühenduste parandamine on oluline.
Uus üldplaneering lubab kiiremini edasi liikuda detailplaneeringutega. See võtab vähem aega, kuna iga detailplaneering ei muuda üldplaneeringut.
Pärast volikogu heakskiitu pannakse plaan avalikku arutelu. Lisaks alustatakse uue ülelinnalise üldplaneeringu koostamist, mis põhineb Tallinn 2035 strateegial.
Uus üldplaneering parandab linna ja mere ühendust. See loob
rannapromenaadi
ja teeb rannaala kättesaadavamaks. Vanad sadama- ja tööstusalad muudetakse elamuteks, kultuuri- ja ärikeskkonnaks. Samuti luuakse rohelisi alasid ja parke.
rannapromenaadi
Tõlge fraasile: rannapromenaadi
EN
seaside promenade
Rohevõrgustik säilitab
looduslikud alad
, nagu Paljassaare hoiuala ja Merimetsa mets. Lisanduvad uued
rohekoridorid
, näiteks Putukaväil.
looduslikud alad
Tõlge fraasile: looduslikud alad
EN
natural areas
rohekoridorid
Tõlge fraasile: rohekoridorid
EN
green corridors
Põhja-Tallinna uue üldplaneeringu koostamine võttis aega üle 15 aasta.