Uus üldplaneering annab lahendused Põhja-Tallinna suurimatele probleemidele. See avab mereääre ja vanad tööstusalad. Samuti parandab liikuvust linnaosas ja ühendusi teiste linnaosadega.
Planega võib Põhja-Tallinna elanike arv kasvada 40 000 inimese võrra. See paneb suurema koormuse liiklusele. Üldplaneering rõhutab, et tuleb arendada
ühistransport
i,
rattateid ja jalgsi liikumist
.
ühistransport
Tõlge fraasile: ühistransport
EN
public transport
rattateid ja jalgsi liikumist
Tõlge fraasile: rattateid ja jalgsi liikumist
EN
bike paths and pedestrian movement
Abilinnapea Madle Lippus ütles, et jalgsi ja rattaga liikumine jääb oluliseks. Linnapea Jevgeni Ossinovski lisas, et autokoormus ei vähene, kuid linnavalitsus on keskendunud selle leevendamisele. Näiteks plaanitakse uusi trammiliine, nagu Pelguranna tramm, mis peaks valmima 2029. aastaks.
Kristjan Järvan, teine abilinnapea, rääkis, et 30 000 kuni 40 000 uue elaniku lisandumine on suur väljakutse. Ta mainis, et kõnni- ja rattaühenduste parandamine on oluline.
Uus üldplaneering lubab kiiremini edasi liikuda detailplaneeringutega. See võtab vähem aega, kuna iga detailplaneering ei muuda üldplaneeringut.
Pärast volikogu heakskiitu pannakse plaan avalikku arutelu. Lisaks alustatakse uue ülelinnalise üldplaneeringu koostamist, mis põhineb Tallinn 2035 strateegial.
Uus üldplaneering parandab linna ja mere ühendust. See loob
rannapromenaadi
ja teeb rannaala kättesaadavamaks. Vanad sadama- ja tööstusalad muudetakse elamuteks, kultuuri- ja ärikeskkonnaks. Samuti luuakse rohelisi alasid ja parke.
rannapromenaadi
Tõlge fraasile: rannapromenaadi
EN
seaside promenade
Rohevõrgustik säilitab
looduslikud alad
, nagu Paljassaare hoiuala ja Merimetsa mets. Lisanduvad uued
rohekoridorid
, näiteks Putukaväil.
looduslikud alad
Tõlge fraasile: looduslikud alad
EN
natural areas
rohekoridorid
Tõlge fraasile: rohekoridorid
EN
green corridors
Põhja-Tallinna uue üldplaneeringu koostamine võttis aega üle 15 aasta.
The new general plan provides solutions to the biggest problems in North Tallinn. It opens up the waterfront and old industrial areas. It also improves mobility within the district and connections to other districts.
With the plan, the population of North Tallinn could increase by 40,000 people. This will put additional pressure on traffic. The general plan emphasizes the need to develop public transport, cycling paths, and pedestrian movement.
Deputy Mayor Madle Lippus said that walking and cycling will remain important. Mayor Jevgeni Ossinovski added that car traffic will not decrease, but the city government is focused on alleviating it. For example, new tram lines are planned, such as the Pelguranna tram, which is expected to be completed by 2029.
Kristjan Järvan, another deputy mayor, mentioned that the addition of 30,000 to 40,000 new residents is a major challenge. He noted that improving pedestrian and cycling connections is crucial.
The new general plan allows for faster progress with detailed plans. It takes less time since each detailed plan does not alter the general plan.
After council approval, the plan will be opened for public discussion. Additionally, work will begin on a new comprehensive city-wide general plan based on the Tallinn 2035 strategy.
The new general plan improves the connection between the city and the sea. It creates a seaside promenade and makes the coastal area more accessible. Old port and industrial areas will be transformed into residential, cultural, and business environments. Green spaces and parks will also be created.
The green network preserves natural areas such as the Paljassaare Nature Reserve and Merimetsa Forest. New green corridors, such as Putukaväil, will be added.
The preparation of the new general plan for North Tallinn took over 15 years.