Ministeerium tahab koolides käitumise ja hoolsuse hindamisest loobuda

Ministeerium tahab koolides käitumise ja hoolsuse hindamisest loobuda

EN

The Ministry Wants to Abandon the Assessment of Behavior and Diligence in Schools

Haridusministeerium plaanib lõpetada käitumise ja hoolsuse hindamise koolides. Uue õppekava järgi rõhutatakse õpilase iseseisvust ja enesemääratlemist.

Praegu peavad koolid hindama õpilaste käitumist ja hoolsust vähemalt kaks korda aastas. Haridusministeerium tahab sellest loobuda. Tulevikus arutatakse seda õpilasega .
1. septembrist 2023 kehtib uus haridusseadus. Ühe muudatusena plaanib ministeerium kaotada käitumise ja hoolsuse hinded. Uus õppekava keskendub rohkem õpilase iseseisvusele ja enesemääratlemisele. Käitumise ja hoolsuse hindamine on sageli subjektiivne ja õpetajati erinev. See võib õpilasele tunduda ebaõiglane.
Uues õppekavas rõhutatakse õppimist kui protsessi. Oluline on koostöö, refleksioon ja . Eesmärk on, et õpilasele tekiks ise soov järgida käitumisnorme ja olla .
Pikas perspektiivis on efektiivsem arendada õpilase sisemist motivatsiooni. See on parem kui , mida käitumise ja hoolsuse hinded annavad.
Edaspidi peab kool vähemalt üks kord aastas arenguvestlusel. Kool võib vestlusi pidada ka sagedamini, kui on vaja. Vestluses saab õpetaja ja õpilane koos arutada käitumise ja hoolsuse küsimusi. Õpilane saab oma käitumist selgitada ja õpetaja saab anda juhiseid parandamiseks.

The Ministry of Education plans to discontinue the assessment of behavior and diligence in schools. According to the new curriculum, emphasis is placed on student independence and self-determination.

Currently, schools are required to assess students' behavior and diligence at least twice a year. The Ministry of Education wants to abandon this. In the future, this will be discussed with the student during development discussions.
A new education law will come into effect on September 1, 2023. As one of the changes, the ministry plans to eliminate grades for behavior and diligence. The new curriculum focuses more on student independence and self-determination. The assessment of behavior and diligence is often subjective and varies between teachers. This may seem unfair to the student.
The new curriculum emphasizes learning as a process. Collaboration, reflection, and individual development are important. The goal is for the student to develop a desire to follow behavioral norms and be responsible in their studies.
In the long term, it is more effective to develop the student's internal motivation. This is better than the short-term external motivation provided by grades for behavior and diligence.
In the future, the school must provide feedback at least once a year during development discussions. The school may hold discussions more frequently if needed. During the discussion, the teacher and student can together address issues of behavior and diligence. The student can explain their behavior, and the teacher can provide guidance for improvement.