Maapiirkonnas võib bussijuht saada õiguse lasta reisijaid maha teepervel.
Praegu saavad reisijad bussist väljuda ainult peatustes. Bussijuht ei tohi lasta reisijat maha suvalises kohas. Regionaalministeerium tahab seda muutuda.
Bussipeatused maantee peal ei ole sageli turvalised. Inimesed käivad maantee peal, mis on ohtlik.
Andres Ruubas ütleb, et bussijuht võiks saada õiguse otsustada, kas on ohutu lasta reisija maha.
Bussijuht peab hindama turvalisust. Näiteks
tee nähtavust
.
tee nähtavust
Tõlge fraasile: tee nähtavust
EN
visibility of the road
Kaupo Kase ütleb, et
bussijuhid võiksid saada õiguse ka inimesi peale võtta talude juurest
. Ta märgib, et neid kohti on vähe.
bussijuhid võiksid saada õiguse ka inimesi peale võtta talude juurest
Tõlge fraasile: bussijuhid võiksid saada õiguse ka inimesi peale võtta talude juurest
EN
bus drivers could get the right to pick up people near farms
Bussipeatuste tegemine on kallis. Kohalikud omavalitsused peavad selle eest rohkem tegema.
2022. ja 2023. aastal juhtus 588
jalakäijaõnnetust
. 28 inimest hukkus.
jalakäijaõnnetust
Tõlge fraasile: jalakäijaõnnetust
EN
pedestrian accident
In rural areas, a bus driver may be granted the right to let passengers off on the roadside.
Currently, passengers can exit the bus only at stops. The bus driver is not allowed to drop off passengers in random locations. The Ministry of Regional Affairs wants to change this.
Bus stops on highways are often not safe. People walk on the highway, which is dangerous.
Andres Ruubas says that the bus driver should be given the right to decide whether it is safe to drop off a passenger.
The bus driver must assess safety. For example, visibility of the road.
Kaupo Kase says that bus drivers could also be given the right to pick up people from farms. He notes that there are few such places.
Creating bus stops is expensive. Local governments need to do more about it.
In 2022 and 2023, there were 588 pedestrian accidents. 28 people died.