Toidukaupade müük võrreldes aastataguse ajaga vähenes

Toidukaupade müük võrreldes aastataguse ajaga vähenes

Toidukaupade kaupluste müügimaht vähenes eelmise aasta veebruariga võrreldes viis protsenti, teatas Statistikaamet. Inimesed ostavad vähem toitu ja otsivad odavamaid alternatiive.

Statistikaameti andmetel vähenes toidukaupade müük eelmise aasta veebruariga võrreldes viis protsenti. Samal ajal kasvas mootorikütuse jaemüük 21 protsenti ja tööstuskaupade müük kuus protsenti.
Maxima müügi- ja turundusosakonna juht Jaanika Terasmaa ütles, et . Nad otsivad rohkem ja . Näiteks suitsuvorst on asendunud keeduvorstiga.
Kohvihinnad on pika aja jooksul tõusnud. Vähemalt 70 protsenti kohvist müüakse allahindlusega. Kohvi hind on tõusnud, sest ja kliimamõjud on tugevad.
Magusad ja kanamunad on samuti kallimad. Linnugripp on mõjutanud kanamunade kättesaadavust. Maxima pakub nüüd rohkem õrrekanamune, mis on kallimad kui tavalisemad puurikanamunad.
Puu- ja juurviljade müük on samuti langenud. Inimesed ostavad rohkem odavamaid lahtisi tomatiteid. Kirsstomatid on populaarsed, sest neid saab pakkuda parema hinnaga vastavalt hooajale.
Alkoholi ja sigarettide müük on langenud pea 10 protsenti. See on hea trend, kui inimesed joovad ja suitsetavad vähem.
Suvel tõuseb käibemaks 24 protsendile. Maksude tõus mõjutab inimeste ostukäitumist. Inimesed hakkavad . Toidutootjad pakuvad rohkem odavamaid tooteid, mis on .