Tallinna pealinnakandidaadid arutavad, kas Tallinnas peaks autoliiklus minema maa alla. Eksperdid aga on eri meelt.
Dago Antov, Tallinna Tehnikaülikooli emeriitprofessor, ütleb, et
praegune peatänav on probleemne
kõigile – autojuhtidele, jalakäijatele ja ratturitele. Aga maa alla minemine ei pruugi ummikuid lahendada. Ta ütleb, et
ummikud liiguvad lihtsalt mujale
.
praegune peatänav on probleemne
Tõlge fraasile: praegune peatänav on probleemne
EN
the current main street is problematic
ummikud liiguvad lihtsalt mujale
Tõlge fraasile: ummikud liiguvad lihtsalt mujale
EN
traffic jams simply move elsewhere
Geoloog Erik Puura ütleb, et tunneli ehitamine võib olla mõistlik, aga
metroo rajamine on väga kallis
. Ta selgitas, et
metroo kilomeeter maksab umbes 50 miljonit eurot
, mis on palju kallim kui teede ehitamine.
metroo rajamine on väga kallis
Tõlge fraasile: metroo rajamine on väga kallis
EN
building a metro is very expensive
metroo kilomeeter maksab umbes 50 miljonit eurot
Tõlge fraasile: metroo kilomeeter maksab umbes 50 miljonit eurot
EN
a kilometer of metro costs about 50 million euros
Ain Kendra, teedeinsener, ütleb, et küsimus on selles, kust tunneli ehitada. Tema ütleb, et
tunnel peaks ühendama Reidi tee ja Paldiski maantee
. Kendra ütleb, et Kopli piirkonnas on ka vaja tunnelseid.
tunnel peaks ühendama Reidi tee ja Paldiski maantee
Tõlge fraasile: tunnel peaks ühendama Reidi tee ja Paldiski maantee
EN
the tunnel should connect Reidi tee and Paldiski maantee
Dago Antov ütleb, et praegu on
trend tunnelitest loobuda
ja
panustada rohkem ühistransporti
. Ta ütleb, et kesklinnas peaks
vähendama transiitliiklust
ja
tegema ühistranspordi kiiremaks
.
trend tunnelitest loobuda
Tõlge fraasile: trend tunnelitest loobuda
EN
trend to abandon tunnels
panustada rohkem ühistransporti
Tõlge fraasile: panustada rohkem ühistransporti
EN
invest more in public transport
vähendama transiitliiklust
Tõlge fraasile: vähendama transiitliiklust
EN
reduce transit traffic
tegema ühistranspordi kiiremaks
Tõlge fraasile: tegema ühistranspordi kiiremaks
EN
make public transport faster
Erik Puura ütleb, et
tasuta ühistransport maksab Tallinnale 40 miljonit eurot aastas
. Ta ütleb, et selle raha võiks kasutada tunneli ehitamiseks. Aga ta ütleb ka, et
suurprojekte on Eestis raske läbi viia
.
tasuta ühistransport maksab Tallinnale 40 miljonit eurot aastas
Tõlge fraasile: tasuta ühistransport maksab Tallinnale 40 miljonit eurot aastas
EN
free public transport costs Tallinn 40 million euros per year
suurprojekte on Eestis raske läbi viia
Tõlge fraasile: suurprojekte on Eestis raske läbi viia
EN
large projects are difficult to implement in Estonia
Tallinn mayoral candidates are discussing whether car traffic in Tallinn should go underground. However, experts are divided.
Dago Antov, emeritus professor at Tallinn University of Technology, says the current main street is problematic for everyone – drivers, pedestrians, and cyclists. But going underground may not solve traffic jams. He says the jams simply move elsewhere.
Geologist Erik Puura says building a tunnel could be reasonable, but constructing a metro is very expensive. He explained that a kilometer of metro costs about 50 million euros, which is much more expensive than building roads.
Ain Kendra, a road engineer, says the question is where to build the tunnel. He says the tunnel should connect Reidi tee and Paldiski maantee. Kendra also says that tunnels are needed in the Kopli area.
Dago Antov says the current trend is to abandon tunnels and invest more in public transport. He says transit traffic should be reduced in the city center and public transport should be made faster.
Erik Puura says free public transport costs Tallinn 40 million euros a year. He says this money could be used to build a tunnel. But he also adds that large projects are difficult to implement in Estonia.