Järgmisel nädalal saavad kõik huvilised proovida e-rehkendust.
Nad saavad lahendada matemaatika ülesandeid esimesest kuni 12. klassini.
Aktuaalne kaamera uuris, kuidas matemaatika õpetamine on muutunud.
Samuti vaadati, kuidas
õpikud ja töövihikud on muutunud
.
õpikud ja töövihikud on muutunud
Tõlge fraasile: õpikud ja töövihikud on muutunud
EN
textbooks and workbooks have changed
Tallinna Toomkooli õpilased harjutasid murdude jagamist.
Nende õpetaja on matemaatikat õpetanud juba 25 aastat.
Õpetaja ütleb, et lapsed kasutavad palju kalkulaatorit.
Nad ei püüa peast arvutada, isegi väikseid tehteid.
Õpetaja arvab, et see vähendab
mõtlemise kiirus
t.
mõtlemise kiirus
Tõlge fraasile: mõtlemise kiirus
EN
speed of thinking
Tehnoloogia abil on lihtne arvutada, aga see ei arenda mõtlemist.
Matemaatika ei ole ainult arvutamine.
Matemaatika aitab näha mustreid maailmas.
See aitab maailma paremini mõista ja tõlgendada.
Matemaatika tunnid võivad olla keerulised.
Kui jätta paar kuud vahele, on raske jälle alustada.
Matemaatikas pead startima algusest, mitte keskelt.
Õpilased Nora ja Oskar ütlevad, et tundides peab aktiivselt osalema.
Nad õpivad kiiresti uusi teemasid ja liiguvad edasi.
Eesti Hoiuraamatukogust leiab vanu õpikuid ja töövihikuid.
Nora ja Oskar lahendasid 1991. aasta töövihikust ülesandeid.
Õpetaja ütleb, et ülesanded on peaaegu samad, aga vorm on muutunud.
Uuringud näitavad, et ainult 10% õpilastest saab iseseisvalt õpikuga töötada.
Enamik vajab abi.
See tekitab küsimuse, kas õpik on õpetaja või õppija jaoks.
Nora ja Oskar räägivad, millised õpikud neile meeldivad.
Nora eelistab uut töövihikut, sest seal on rohkem lihtsustatud asju.
Oskar ütleb, et tema meeldib rohkem vana töövihik.
Talle meeldib, kuidas see näeb välja nagu vana tarkus.