Eesti looduslikud pühapaigad

Eesti looduslikud pühapaigad

EN

Estonian Natural Sacred Sites

Eesti looduslikud pühapaigad on seotud vanade uskumuste ja rahvusromantikaga. Need paigad on olulised nii vanas kui ka uues ajastus.

Eestis on palju looduslikke pühapaiku. Mõned neist on kasutusel jää väga kaua. Inimesed uskusid, et need paigad on seotud . Näiteks , või , kus ei tohi põldu künda.
Ott Heinapuu, kes uurib kultuuri ja folkloori, ütleb, et . Need paigad on olnud koht, kus inimesed püüdsid ühendust .
Eestis on nii vanu kui ka uusi pühapaiku. Vanemad pühapaigad on seotud . Uuemad pühapaigad on tekkinud . Näiteks võib hiis olla koht, kus tähistatakse vabariigi aastapäeva.
Heinapuu jagab pühapaigad vanemateks ja uuemateks. Vanemad pühapaigad on seotud ajaga, mil ja uskusid loodusesse. Uuemad pühapaigad on tekkinud, kui inimesed hakkasid loodust teaduslikult mõistma.
Looduslike pühapaikade pärimus näitab, kuidas inimesed on oma ümbrust mõistnud. Sajandeid tagasi uskusid inimesed üleloomulikesse jõududesse. Nad ei eristanud loodust ja kultuuri. Uuemad arusaamad tulid, kui teaduslik maailmavaade levis.
Uued ja vanad pühapaigad võivad seguneda. Näiteks Taara tammik on sümbol, mis on tekkinud rahvusromantilises kirjanduses. Inimesed võivad luua uusi pühapaiku, isegi kui nad neid kunagi näinud pole.
Inimesed käituvad pühapaikades erinevalt. Mõnes kohas ei tohi puid raiuda või maad künda. Teistes kohtades võidakse tantsida või tähistada pühi. Näiteks Jaanipäeval käivad inimesed jaanitules ja usuvad, et see aitab kariloomadel.
Looduslikud pühapaigad on olulised paljudele inimestele. Mõned paigad on unustatud, teised on uued. Näiteks . Inimeste suhtumine pühapaikadesse on muutunud, kuid need paigad jäävad siiski oluliseks.

Estonian natural sacred sites are connected to ancient beliefs and national romanticism. These places are significant both in the old and new era.

Estonia has many natural sacred sites. Some of them have been in use for a very long time. People believed that these places were connected to supernatural forces. For example, a forest grove where trees must not be cut, or a spring, stone, or hill where the field must not be plowed.
Ott Heinapuu, who studies culture and folklore, says that the importance of sacred sites lies in what must not be done there. These places have been locations where people sought connection with supernatural forces.
In Estonia, there are both old and new sacred sites. The older sacred sites are connected to traditional beliefs. Newer sacred sites have emerged under the influence of national romanticism and scientific thinking. For example, a sacred grove might be a place where the anniversary of the republic is celebrated.
Heinapuu divides sacred sites into older and newer ones. The older sacred sites are connected to the time when people lived in small communities and believed in nature. Newer sacred sites emerged when people began to understand nature scientifically.
The tradition of natural sacred sites shows how people have understood their surroundings. Centuries ago, people believed in supernatural forces. They did not distinguish between nature and culture. Newer understandings came when the scientific worldview spread.
New and old sacred sites can blend. For example, Taara's oak grove is a symbol that emerged in national romantic literature. People can create new sacred sites, even if they have never seen them.
People behave differently in sacred sites. In some places, trees must not be cut or fields plowed. In other places, people may dance or celebrate holidays. For example, on Midsummer's Day, people go to bonfires and believe it helps livestock.
Natural sacred sites are important to many people. Some places are forgotten, others are new. For example, an oak was planted on the centenary of the Republic of Estonia. People's attitudes towards sacred sites have changed, but these places remain important.