Elroni juht: mõnel suunal kasvab reisijate arv hinnatõusust hoolimata

Elroni juht: mõnel suunal kasvab reisijate arv hinnatõusust hoolimata

EN

Head of Elron: Passenger Numbers Grow on Some Routes Despite Price Increases

Elroni juht Lauri Betlem räägib rongipiletite hindadest ja reisijate eelistustest. Ta selgitab, miks mõnel suunal kasvab reisijate arv, kuigi hinnad on tõusnud.

Elroni juht Lauri Betlem ütleb, et inimesed valivad rongi rohkem kui hinna pärast. Näiteks kasvab reisijate arv Tallinna läänesuunal, kuid Valga suunal on piletihinnad langenud.

Nädalavahetusel oli sotsiaalmeedias arutelu rongipiletite hindade üle. Ettevõtja Tõnu Runnel kirjutas, et Eesti rongipiletid on nüüd Euroopa viie kõige kallima riigi hulgas. Näiteks maksab neljaliikmeline pere Tartust Tallinna ja tagasi sõitmiseks 130 eurot. Autoga oleks sama sõit maksnud 30 eurot.

Betlem ütles, et viimase

Tõlge fraasile: viie aasta jooksul
EN over the course of five years
on rongipiletite hinnad tõusnud kolm korda, keskmiselt 10 protsenti. Hinnatõusu põhjuseks on kõrged kulud ja eelarvekärped. Piletitulu katab ainult kolmandiku kõigist kuludest, ülejäänud raha tuleb riigilt.

Betlem selgitas, et

Tõlge fraasile: hinnad sõltuvad nõudlusest
EN prices depend on demand
. Kui nõudlus on suur, tõstetakse hindu rohkem. Kui nõudlust pole palju ja inimesed ei saa rohkem maksta, siis hindu ei tõsteta või isegi langetatakse. Näiteks on Tallinna-Valga liinil hinnad oluliselt langenud.

Betlem ütles, et reisijad valivad rongi rohkem

Tõlge fraasile: teenuse kvaliteedi pärast
EN because of service quality
kui hinna pärast. Näiteks kasvab reisijate arv Tallinna läänesuunal, kus rongid sõidavad tihti. Keilast saab Tallinna iga 20 minuti järel, isegi iga 10 minuti järel.

Tallinna-Tartu ja Tallinna-Narva suunal on viimastel aastatel olnud palju remonditöid. See on halvandanud teenuse kvaliteeti ja reisijate arv on langenud. Rongiga sõitmine võtab rohkem aega ja autoga või bussiga on kiirem.

Elron loodab, et kui Tallinna-Tartu lõigu remont lõpeb, saab ronge lisada. Rongid selleks on juba olemas. Betlem ütles ka, et praegu pole plaanis uut hinnatõusu, kuid sügise

Tõlge fraasile: eelarveprotsess võib olukorda muuta
EN budget process may change the situation
.

The head of Elron, Lauri Betlem, talks about train ticket prices and passenger preferences. He explains why the number of passengers is increasing on some routes despite price increases.

The head of Elron, Lauri Betlem, says that people choose trains over other means of transport more because of the quality of service than the price. For example, the number of passengers is growing on the western route to Tallinn, while ticket prices on the Valga route have decreased.
<p>Over the weekend, there was a discussion on social media about train ticket prices. Entrepreneur Tõnu Runnel wrote that Estonian train tickets are now among the five most expensive in Europe. For example, a family of four would pay 130 euros to travel from Tartu to Tallinn and back. The same trip by car would cost 30 euros.</p>
<p>Betlem said that train ticket prices have increased three times in the last five years, by an average of 10 percent. The reason for the price increase is high costs and budget cuts. Ticket revenue covers only one-third of all costs, with the rest of the money coming from the government.</p>
<p>Betlem explained that prices depend on demand. If demand is high, prices are raised more. If there is little demand and people cannot pay more, prices are not raised or are even lowered. For example, prices on the Tallinn-Valga line have decreased significantly.</p>
<p>Betlem said that passengers choose trains more because of the quality of service than the price. For example, the number of passengers is growing on the western route to Tallinn, where trains run frequently. From Keila, you can reach Tallinn every 20 minutes, and during peak hours, even every 10 minutes.</p>
<p>There have been many repair works on the Tallinn-Tartu and Tallinn-Narva directions in recent years. This has worsened the quality of service and the number of passengers has decreased. Traveling by train takes more time, and it is faster by car or bus.</p>
<p>Elron hopes that when the Tallinn-Tartu section repair is completed, additional trains can be added. The trains for this are already available. Betlem also said that there are currently no plans for a new price increase, but the autumn budget process could change the situation.</p>