Transpordiamet leidis tankerilt Kiwala 40 puudust. Seetõttu ei saa laev teekonda jätkata, kuni puudused parandatakse.
Transpordiameti merendusteenistuse direktor Kristjan Truu ütles, et inspektorid kontrollisid laeva terve päeva. Nad leidsid palju puudusi. Seetõttu ei saanud laev oma teekonda jätkata.
Meresõidu- ja keskkonnaohutus polnud tagatud
.
Meresõidu- ja keskkonnaohutus polnud tagatud
Tõlge fraasile: Meresõidu- ja keskkonnaohutus polnud tagatud
EN
Maritime and environmental safety was not ensured
40 puudusest olid 29 olulised. Need olid põhimõtted laeva kinnipidamiseks. 23 puudust olid seotud dokumentidega. Teised puudused olid seotud meresõiduohutusega ja laevapere valmistumisega häireteks. Samuti leiti tehnilisi puudusi.
Üks suur probleem oli, et laeval ei olnud lipuriiki. See tähendab, et laevale ei kehtinud ühegi riigi seadused. Eesti kontrollis laeva oma õiguste piires. Amet on pidevalt kontaktis laeva omanikuga. Nad loodavad kiirele lahendusele.
Laev on praegu Muuga lahel
. Seda valvab merevägi. Kui dokumendid ja tehnilised puudused parandatakse, saab laev teekonda jätkata.
Laev on praegu Muuga lahel
Tõlge fraasile: Laev on praegu Muuga lahel
EN
The ship is currently in Muuga Bay
Naftatanker Kiwala sõitis Soome lahte
10. aprillil. Tal polnud kehtivat lipuriigi sertifikaati.
Laev esitas Djibouti lipuriigina
, aga Djibouti oli selle lipu ära võtnud.
Tankeril polnud ka kindlustust
. Euroopa Liit, Ühendkuningriik, Kanada ja Šveits olid tankerit sanktsioneerinud.
Naftatanker Kiwala sõitis Soome lahte
Tõlge fraasile: Naftatanker Kiwala sõitis Soome lahte
EN
The oil tanker Kiwala sailed into the Gulf of Finland
Laev esitas Djibouti lipuriigina
Tõlge fraasile: Laev esitas Djibouti lipuriigina
EN
The ship presented itself as a Djibouti flag state
Tankeril polnud ka kindlustust
Tõlge fraasile: Tankeril polnud ka kindlustust
EN
The tanker also did not have insurance
Kui tanker jõudis Eesti majandusvööndisse, võeti laevakonnaga ühendus. Laev suunati Eesti vetesse kontrollimiseks. Eesti kontrollis laeva dokumente.
Viimase aasta jooksul on Soome lahte sõitnud palju laevu ilma nõutavate dokumentideta. See ohustab Eesti taristut, navigatsiooni ja keskkonda.
Alates juunist on Transpordiamet kontrollinud 458 laeva dokumente.
Leiti üks võltsing ja kahtlustati teisi võltse
.
Amet küsib lipuriikidelt kinnitust
.
Leiti üks võltsing ja kahtlustati teisi võltse
Tõlge fraasile: Leiti üks võltsing ja kahtlustati teisi võltse
EN
One forgery was found and others were suspected
Amet küsib lipuriikidelt kinnitust
Tõlge fraasile: Amet küsib lipuriikidelt kinnitust
EN
The agency requests confirmation from flag states
Lisaks on Transpordiamet koostöös teiste ametitega kontrollinud seitset laeva ankrualadel.
The Transport Board found 40 deficiencies on the tanker Kiwala. As a result, the ship cannot continue its journey until the deficiencies are rectified.
Kristjan Truu, director of the Maritime Service of the Transport Board, said that inspectors checked the ship for an entire day. They found many deficiencies. As a result, the ship could not continue its journey. Maritime and environmental safety were not ensured.
29 out of 40 deficiencies were significant. These were the grounds for detaining the ship. 23 deficiencies were related to documents. Other deficiencies were related to maritime safety and the crew's preparedness for emergencies. Technical deficiencies were also found.
One major problem was that the ship had no flag state. This means the ship was not subject to the laws of any country. Estonia inspected the ship within its rights. The authority is in constant contact with the ship's owner. They hope for a quick solution.
The ship is currently in Muuga Bay. It is guarded by the navy. If the documents and technical deficiencies are corrected, the ship can continue its journey.
The oil tanker Kiwala sailed into the Gulf of Finland on April 10. It did not have a valid flag state certificate. The ship claimed to be under the flag of Djibouti, but Djibouti had revoked that flag. The tanker also had no insurance. The European Union, the United Kingdom, Canada, and Switzerland had sanctioned the tanker.
When the tanker entered Estonia's economic zone, contact was made with the ship's crew. The ship was directed to Estonian waters for inspection. Estonia checked the ship's documents.
Over the past year, many ships have sailed into the Gulf of Finland without the required documents. This endangers Estonia's infrastructure, navigation, and environment.
Since June, the Transport Board has checked the documents of 458 ships. One forgery was found, and others were suspected of being forged. The authority is asking flag states for confirmation.
In addition, the Transport Board, in cooperation with other authorities, has inspected seven ships at anchor.