Lastehoidudel tekib kohustus laste arengut jälgida

Lastehoidudel tekib kohustus laste arengut jälgida

EN

Childcare Centers to Be Obliged to Monitor Children's Development

Alushariduse riiklik õppekava on praegu kooskõlastusringil. Üks põhilistest muudatustest puudutab seda, et lastehoiud saavad osaks alushariduse süsteemist ja see toob kaasa ka portsu uusi nõudeid, muu hulgas kohustuse jälgida laste arengut.

Eelmise aasta lõpus võttis riigikogu vastu uue alusharidusseaduse. See hakkab kehtima tänavu septembrist. Uus seadus toob kaasa, et poolteise- kuni kolmeaastased lapsed käivad edaspidi lastehoius. Sõimerühmi enam ei ole.
Uus seadus toob kaasa ka uued määrused. Näiteks on nüüd . See õppekava väärtustab õppe- ja kasvatustegevuse planeerimist lapsest lähtuvalt. Lisaks sätestab see kolmeaastase lapse eeldatavad üldoskused. Näiteks tähendab see, et jälgitakse, kas kolmeaastane laps suudab väikeses rühmas mängule keskenduda või lihtsamaid mängureegleid järgida.
Eesti alushariduse juhtide ühenduse esinaine Heda Kala ütleb, et üks tähtis märksõna on . Kui lastehoidu tulevad lapsed alates pooleteisest aastast, on oluline, et nii varases eas märgata ja toetada laste arengut. Kui on , saab lapsele võimalikult vara tuge anda. Alla kolmeaastasena on kõige parem aeg sekkuda ja aidata lapse arengule.
Lastehoidude liidu tegevjuht Mari Kummeri ütleb, et selline areng on positiivne. Lapsehoidjad jälgivad, kuidas lapsel läheb, millised oskused ta on omandanud ja milliseid on vaja toetada. See on terve õppeaasta jooksul. See ei ole mingi test, vaid pigem jälgimine ja .
Varem sellist kohustust ei olnud, aga paljud lastehoiud on juba teinud endale õppekava ja jälgivad lapse arengut. Tartu Ülikooli üldpedagoogika õpetaja Maria Jürimäe rõhutas, et ei tähenda väikelastele hinnete panemist. See tähendab nende arengu jälgimist ja .
On väga tähtis, et me ei kaotaks ühtegi inimest. Kui märkame vara kellelgi probleeme või puudujääke, võib see olla tingitud arengukeskkonnast. Lasteaiaõpetaja või -hoidja saab arutada, mida kodus lapsega tehakse, kui palju ta on näiteks ekraani ees. Võib-olla laps areneks muidu hästi, aga talle on loodud keskkond, mis ei toeta seda. Just see ongi selle hindamise mõte.
Lastehoidude järgmise aasta suve lõpuks.

The national curriculum for early childhood education is currently in the consultation phase. One of the key changes involves the integration of childcare centers into the early childhood education system, which brings with it a host of new requirements, including the obligation to monitor children's development.

At the end of last year, the Riigikogu adopted a new Early Childhood Education Act. It will come into effect this September. The new law means that children aged one and a half to three will attend childcare centers. Nursery groups will no longer exist.
The new law also brings new regulations. For example, there is now a national curriculum for early childhood education. This curriculum values planning educational and upbringing activities based on the child. Additionally, it sets out the expected general skills for a three-year-old child. For example, it means monitoring whether a three-year-old child can focus on play in a small group or follow simpler game rules.
The head of the Estonian Association of Early Childhood Education Leaders, Heda Kala, says that one important keyword is early detection. Since children start attending childcare centers from the age of one and a half, it is crucial to notice and support their development at such an early age. If there are deviations from age-appropriate development, the child can receive support as early as possible. Under the age of three is the best time to intervene and aid the child's development.
The CEO of the Union of Childcare Centers, Mari Kummeri, says that this development is positive. Childcare providers monitor how the child is doing, what skills they have acquired, and which ones need to be supported. This is an ongoing process throughout the entire academic year. It is not a test, but rather monitoring and providing feedback to parents.
Previously, there was no such obligation, but many childcare centers have already created their own curriculum and monitor child development. Maria Jürimäe, a teacher of general pedagogy at the University of Tartu, emphasized that setting general skills in the curriculum does not mean grading young children. It means monitoring and documenting their development.
It is very important that we do not lose anyone. If we notice problems or deficiencies early in someone, it may be due to their developmental environment. A kindergarten teacher or caregiver can discuss what is done with the child at home, how much time they spend, for example, in front of a screen. Perhaps the child would otherwise develop well, but an environment has been created for them that does not support this. This is exactly the point of this assessment.
The curricula for childcare centers must be ready by the end of next summer.