Parlamendierakondade esimestel ei toeta ideed, et Eestis peaks olema
40 km/h piirkiirus asulates
. Nad rääkisid sellest Vikerraadio debatis.
40 km/h piirkiirus asulates
Tõlge fraasile: 40 km/h piirkiirus asulates
EN
40 km/h speed limit in settlements
Maris Lauri ütles, et
erinevad liikumisviisid peavad olema võimalikud
. Ta rääkis, et Tallinnas vähenesid õnnetused, kui suurematel tänavatel kehtestati 40 km/h piirang. Ta arvas, et 40 km/h on mõistlik kesklinna osas, kuid mõnel tänaval võib piirang olla 30 või 50 km/h. Iga omavalitsus võib ise otsustada.
erinevad liikumisviisid peavad olema võimalikud
Tõlge fraasile: erinevad liikumisviisid peavad olema võimalikud
EN
different modes of transport should be possible
Urmas Reinsalu ei leia, et piirkiirus peaks olema kõikjal sama. Ta arvas, et mõnel juhus on diskussioon pigem ideoloogiline. Ta ei toeta ideed
teha autoga sõit ebamugavaks
. Ohutuse osas võib omavalitsus ise otsustada.
teha autoga sõit ebamugavaks
Tõlge fraasile: teha autoga sõit ebamugavaks
EN
make driving uncomfortable
Martin Helme ütles, et EKRE tahab piirkiirust tõsta. Ta soovib, et Paldiski maanteel ja Pirita teel saaks uuesti sõita 70 km/h. Ta arvas, et
liiklusõnnetustest on süüdi tõuksid ja mopeedid
. Ta soovitab neid reguleerida.
liiklusõnnetustest on süüdi tõuksid ja mopeedid
Tõlge fraasile: liiklusõnnetustest on süüdi tõuksid ja mopeedid
EN
scooters and mopeds are to blame for traffic accidents
Lauri Läänemets arvas, et
turvalisust saab tõsta
, kui ühistransport on parem. See vähendab autode arvu ja kiirusi. Kiiruspiirang peaks olema kohapõhine.
turvalisust saab tõsta
Tõlge fraasile: turvalisust saab tõsta
EN
safety can be improved
Mihhail Kõlvart ütles, et
piirkiiruse küsimust saavad lahendada spetsialistid
. Nad saavad arvutada, mis kiirus on iga tänava jaoks optimaalne.
piirkiiruse küsimust saavad lahendada spetsialistid
Tõlge fraasile: piirkiiruse küsimust saavad lahendada spetsialistid
EN
the issue of speed limits can be solved by specialists
Aleksei Jašin rääkis, et
liiklusohutus ei ole ideoloogiline küsimus
. Ta soovib ehitada tänavaid nii, et seal oleks turvaline sõita. Ta ütles, et politsei on vähendanud piirkiirust Liivalaial ja õnnetuste arv on vähenenud.
liiklusohutus ei ole ideoloogiline küsimus
Tõlge fraasile: liiklusohutus ei ole ideoloogiline küsimus
EN
traffic safety is not an ideological issue
The leaders of parliamentary parties do not support the idea of a 40 km/h speed limit in Estonian settlements. They discussed this in a debate on Vikerraadio.
Maris Lauri said that different modes of transportation should be possible. She mentioned that accidents decreased in Tallinn when a 40 km/h limit was introduced on major streets. She thought that 40 km/h is reasonable in the city center, but on some streets the limit could be 30 or 50 km/h. Each municipality can decide for itself.
Urmas Reinsalu does not believe that the speed limit should be the same everywhere. He thought that in some cases the discussion is more ideological. He does not support the idea of making driving inconvenient. Regarding safety, the municipality can decide for itself.
Martin Helme said that EKRE wants to increase the speed limit. He wishes that the speed on Paldiski road and Pirita road could be increased to 70 km/h again. He believed that electric scooters and mopeds are to blame for traffic accidents. He recommends regulating them.
Lauri Läänemets believed that safety can be improved if public transport is better. This reduces the number of cars and speeds. The speed limit should be location-based.
Mihhail Kõlvart said that the issue of speed limits can be resolved by specialists. They can calculate what speed is optimal for each street.
Aleksei Jašin stated that traffic safety is not an ideological issue. He wants to build streets in such a way that they are safe to drive on. He mentioned that the police have reduced the speed limit on Liivalaia and the number of accidents has decreased.