Eesti Raudtee juht: kultuuripealinn ja NATO rongid lükkasid Tartu suuna valmimise edasi

Eesti Raudtee juht: kultuuripealinn ja NATO rongid lükkasid Tartu suuna valmimise edasi

Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Zimmermann seletab, miks Tallinna ja Tartu vahelise raudtee elektrifitseerimine on hilinenud. Põhjused on Tartu kultuuripealinnaks olemine, sõjalised rongid ja naftarongid.

Eesti Raudtee tahab elektrifitseerida raudteeliine Tallinn–Tartu ja Tapa–Narva. Algselt pidi Tartu suund valmima 2024. aasta lõpus. Nüüd on tähtaeg 2026. aasta suvi. Juhatuse esimees Kaido Zimmermann ütles, et nad loodavad tööd lõpetada järgmise aasta teises kvartalis. Ta ütles, et tööd lükkusid edasi mitmel põhjusel.
Üks põhjus oli . Inimesed tahtsid Tartusse saada ja raudteel ei saanud teha palju katkestusi. Ka pidid läbi sõitma. Selle tõttu lükkusid paljud tööd edasi.
Raudteetöid saab teha ainult suvekuudel. Talvel seisid tööd ja ootasid, kuni maa ära sulab. Tööd alustati uuesti aprillis. Suurtesse töödele pannakse Tartu suunal punkt 1. septembril. Zimmermann ütles, et kultuuripealinna aeg oli teada juba 2019. aastal. Kuid NATO rongide ja naftarongide ajakava on ette teadmata.
Praegu ootab Elroni 10 uut rongi . Zimmermann ütles, et rongid võiksid sõitma hakata septembris. Need on kahesüsteemsed, seega saavad sõita olemasoleva kontaktvõrguga.
Eesti Raudtee remonditööd on segi löönud bussiliikluse, sest bussigraafikud sõltuvad rongidest. Zimmermann ütles, et rongide . Ta loodab, et sellist olukorda enam ei tule.
Kokku maksavad Eesti Raudtee tööd 500 miljonit eurot. See hõlmab töid Tartusse, Narvasse ja Valgasse. Suurem osa rahast läheb . Tööd kestavad 2028. aastani.