Eesti Raudtee juht: kultuuripealinn ja NATO rongid lükkasid Tartu suuna valmimise edasi

Eesti Raudtee juht: kultuuripealinn ja NATO rongid lükkasid Tartu suuna valmimise edasi

EN

Eesti Raudtee CEO: Cultural Capital and NATO Trains Delayed Completion of Tartu Route

Eesti Raudtee tahab elektrifitseerida raudteeliine Tallinn–Tartu ja Tapa–Narva. Algselt pidi Tartu suund valmima 2024. aasta lõpus. Nüüd on tähtaeg 2026. aasta suvi. Juhatuse esimees Kaido Zimmermann ütles, et nad loodavad tööd lõpetada järgmise aasta teises kvartalis. Ta ütles, et tööd lükkusid edasi mitmel põhjusel.
Üks põhjus oli . Inimesed tahtsid Tartusse saada ja raudteel ei saanud teha palju katkestusi. Ka pidid läbi sõitma. Selle tõttu lükkusid paljud tööd edasi.
Raudteetöid saab teha ainult suvekuudel. Talvel seisid tööd ja ootasid, kuni maa ära sulab. Tööd alustati uuesti aprillis. Suurtesse töödele pannakse Tartu suunal punkt 1. septembril. Zimmermann ütles, et kultuuripealinna aeg oli teada juba 2019. aastal. Kuid NATO rongide ja naftarongide ajakava on ette teadmata.
Praegu ootab Elroni 10 uut rongi . Zimmermann ütles, et rongid võiksid sõitma hakata septembris. Need on kahesüsteemsed, seega saavad sõita olemasoleva kontaktvõrguga.
Eesti Raudtee remonditööd on segi löönud bussiliikluse, sest bussigraafikud sõltuvad rongidest. Zimmermann ütles, et rongide . Ta loodab, et sellist olukorda enam ei tule.
Kokku maksavad Eesti Raudtee tööd 500 miljonit eurot. See hõlmab töid Tartusse, Narvasse ja Valgasse. Suurem osa rahast läheb . Tööd kestavad 2028. aastani.
Eesti Raudtee wants to electrify the railway lines Tallinn–Tartu and Tapa–Narva. Initially, the Tartu route was supposed to be completed by the end of 2024. Now the deadline is summer 2026. Chairman of the Board Kaido Zimmermann said they hope to finish the work in the second quarter of next year. He said the work was delayed for several reasons.
One reason was Tartu being the cultural capital. People wanted to get to Tartu, and the railway could not have many disruptions. Also, NATO trains and oil trains had to pass through. Because of this, many works were delayed.
Railway works can only be done in the summer months. In winter, the works stopped and waited until the ground thawed. The works resumed in April. A major milestone for the Tartu route will be set on September 1. Zimmermann said the cultural capital period was known as early as 2019. However, the schedule of NATO trains and oil trains is unpredictable.
Currently, Elron is waiting for operating licenses for 10 new trains. Zimmermann said the trains could start running in September. They are dual-system, so they can run on the existing overhead lines.
Eesti Raudtee's repair works have disrupted bus services because bus schedules depend on trains. Zimmermann said train schedules had to change quickly. He hopes such a situation will not happen again.
The total cost of Eesti Raudtee's works is 500 million euros. It includes works on the routes to Tartu, Narva, and Valga. Most of the funds will go to the construction of the overhead lines. The works will last until 2028.