Kantar Emori uuring näitab, et
keskkonnasõbralikkus
on vähem oluline paljudele inimestele. Inimeste valmidus maksta rohkem keskkonnasõbralike toodete eest on madal.
keskkonnasõbralikkus
Tõlge fraasile: keskkonnasõbralikkus
EN
environmental friendliness
Inimesi, kes peavad keskkonnahoidlikkust oluliseks, on siiski rohkem kui neid, kes seda ei tee. Kuid nüüd on 40% inimestest, kes ei pea ettevõtete keskkonnahoidlikkust oluliseks.
Katrin Männaste, Kantar Emori ekspert, ütleb, et eelmisel aastal vähenes
inimeste valmidus maksta rohkem
keskkonnasõbralike toodete eest. Sel aastal on aga kasvanud inimeste arv, kes ütlevad, et
keskkonnasõbralikkus
ei ole neile oluline.
inimeste valmidus maksta rohkem
Tõlge fraasile: inimeste valmidus maksta rohkem
EN
people's willingness to pay more
keskkonnasõbralikkus
Tõlge fraasile: keskkonnasõbralikkus
EN
environmental friendliness
Vanemad mehed näitavad seda muutust kõige rohkem. Kuid seda on näha ka teiste inimeste seas. Inimeste valmidus maksta rohkem keskkonnasõbralike toodete eest ei ületa kahte kolmandikku. Enamasti on inimesed valmis maksma kuni 5% rohkem.
Männaste lisab, et inimesed, kes ei näe kliimamuutusi tõsise probleemina, ei pea ka rohetoodete kallimat hinda õigustatuks.
Eesti ettevõtete seas on rohemeelsetena silma jäänud samad firmad, mis varemgi. Kantar Emor kaardistas neljas sektoris rohemeelsemad ettevõtted: tootmine, kaubandus, IKT/finants/telekom/meedia ja taristu.
Taristuettevõtete esiviisikus on RMK, Ragn Sells, Enefit, Elron ja DPD. Tallinna Vesi tõusis seekord samale tasemele.
Ettevõtete rohemeelsust mõjutab nende tegevusvaldkond. Kuid tarbijad märkavad ka konkreetseid keskkonnasõbralikke samme. Näiteks on märgitud pakendite muutmist keskkonnasõbralikumaks, toiduraiskamise vähendamist ja paberivabu tehinguid.
Uuring tehti 18. veebruarist kuni 5. märtsini. Selles osales 1048 Eesti elanikku vanuses 16–74 aastat.