Hinnatõus paneb inimesi odavamaid välismaiseid toiduaineid eelistama

Hinnatõus paneb inimesi odavamaid välismaiseid toiduaineid eelistama

Majandus tõuseb tasapisi, kuid toidukaupade müük langeb. Inimesed mõtlevad oma ostude üle rohkem ja otsivad soodukaid. Välismaised tooted on populaarsemad, sest need on odavamad.

Perekond Leis on kolmeliikmeline pere. Nad ostavad toitu mõneks päevaks. Toidukorvis on tihti kanamunad ja piimatooted. Anneli Leis ütleb, et hinnad on tõusnud. Ta mäletab, kui munad olid odavamad. . .
Anneli ütleb, et kilo hind on oluline. Soodustel on tihti väiksemad kogused. , kuid hind on kõrge. Ta kasutab marineeritud köögivilju. Ostukorvis oli Kreekast pärit kurk, mis oli soodushinnaga. Menüü on juba planeeritud, kuid vaja on veel mõnda asja. Eelarve oli 35 eurot, kuid lõppsumma oli 40 eurot ja 57 senti.
Anneli ütleb, et ta pidi ennast tagasi hoidma. Ta teab, et raha peab jätkuma palgapäevani. Kui ta ostab rohkem, läheb summa 100 euroni. Toidukaupade müük on vähenenud. Inimesed ostavad vähem toitu. , nagu juust või kohukesed, on harvemad.
Poeketid ütlevad, et ostutšeki pikkus on lühem. Välismaiseid tooteid on rohkem, sest need on odavamad. , eriti munade ja või puhul. Tootjad ütlevad, et energiaaktsiisi tõus mõjutab neid kõvasti. . Nad tahaksid pakkuda konkurentsivõimelist hinda, kuid see on raske.
Anneli ütleb, et ta tahaks toetada kohalikku tootmist, kuid ta ei suuda seda endale lubada. Tootevalik muutub kitsamaks. Uusi tooteid tuleb vähem turule. Hinnatõusud mõjutavad kõiki. Juulis tõusevad bensiiniaktsiis ja käibemaks. Poeketid räägivad tarnijatega uute hindade osas. Selver ei plaani hindu muuta enne 1. juulit. Anneli kardab, et tulevad raskemad ajad.