Balti riikide transpordiministrid tegid ühisavalduse. Nad ütlesid, et Rail Balticu jaoks on vaja rohkem raha. See raha on vajalik, et kiirraudtee saaks valmis õigeaegselt. Taristuminister Kuldar Leisi ütles, et
vaja on 10 miljardit eurot
. Aasta tagasi oli Rail Balticu
kogumaksumus 14 miljardit
. Sellest on juba kulutatud 4 miljardit. Nüüd tuleb leida veel 10 miljardit. See raha ei tule ainult Euroopa Liidult, vaid ka riikidelt endilt.
vaja on 10 miljardit eurot
Tõlge fraasile: vaja on 10 miljardit eurot
EN
10 billion euros are needed
kogumaksumus 14 miljardit
Tõlge fraasile: kogumaksumus 14 miljardit
EN
total cost of 14 billion
Rail Balticu ehitamisel on kasutatud
Euroopa ühendamise rahastu (CEF) toetust
. Riigid on kasutanud ka muid võimalusi. Näiteks Eesti on
ehitanud Rail Balticu viadukte taasterahastust
. Euroopa Komisjon arutab praegu, kuidas kasutada
struktuurifondide kasutamata raha
. See raha võiks minna kaitseprojektidele. Euroopa Komisjoni eesmärk on, et riigid saaksid uuest aastast hakata seda raha kasutama.
Euroopa ühendamise rahastu (CEF) toetust
Tõlge fraasile: Euroopa ühendamise rahastu (CEF) toetust
EN
support from the Connecting Europe Facility (CEF)
ehitanud Rail Balticu viadukte taasterahastust
Tõlge fraasile: ehitanud Rail Balticu viadukte taasterahastust
EN
built Rail Baltica viaducts using recovery funds
struktuurifondide kasutamata raha
Tõlge fraasile: struktuurifondide kasutamata raha
EN
unused structural funds
Valitsus otsib lahendusi, kuidas seda raha kasutada. Leisi sõnul võib Rail Baltic saada raha
sõjalise liikuvuse fondidest
. See raha võiks aidata ehitada raudteid, maanteid, sildasid ja sadamaid. Need ühendused peaksid
vastu pidama sõjatehnikale
.
sõjalise liikuvuse fondidest
Tõlge fraasile: sõjalise liikuvuse fondidest
EN
from military mobility funds
vastu pidama sõjatehnikale
Tõlge fraasile: vastu pidama sõjatehnikale
EN
withstand military equipment
Järgmine
Euroopa Liidu eelarveperiood
on aastatel 2028–2034. Juulis teeb Euroopa Komisjon
ettepaneku uue eelarveperioodi raamistikuks
. Siis algavad arutelud liikmesriikides. Rail Baltic on Euroopa Komisjoni jaoks väga oluline projekt. Raudtee peaks saama valmis 2030. aastaks. Baltimaad tahavad, et
rahastus jagataks projekti alguses
, mitte lõpus.
Euroopa Liidu eelarveperiood
Tõlge fraasile: Euroopa Liidu eelarveperiood
EN
EU budget period
ettepaneku uue eelarveperioodi raamistikuks
Tõlge fraasile: ettepaneku uue eelarveperioodi raamistikuks
EN
proposal for the framework of the new budget period
rahastus jagataks projekti alguses
Tõlge fraasile: rahastus jagataks projekti alguses
EN
funding would be allocated at the beginning of the project
The transport ministers of the Baltic states made a joint statement. They said that Rail Baltic needs more money. This money is necessary for the high-speed railway to be completed on time. Infrastructure Minister Kuldar Leisi said that 10 billion euros are needed. A year ago, the total cost of Rail Baltic was 14 billion euros. Of this, 4 billion have already been spent. Now, an additional 10 billion must be found. This money will not come only from the European Union but also from the countries themselves.
The construction of Rail Baltic has been supported by the Connecting Europe Facility (CEF). The countries have also used other opportunities. For example, Estonia has built Rail Baltic viaducts using recovery funds. The European Commission is currently discussing how to use unspent structural funds. This money could go to defense projects. The European Commission's goal is for countries to start using this money from next year.
The government is looking for solutions on how to use this money. According to Leisi, Rail Baltic could receive money from military mobility funds. This money could help build railways, highways, bridges, and ports. These connections should withstand military equipment.
The next EU budget period is from 2028 to 2034. In July, the European Commission will propose a framework for the new budget period. Then, discussions will begin in member states. Rail Baltic is a very important project for the European Commission. The railway should be completed by 2030. The Baltic states want funding to be allocated at the beginning of the project, not at the end.