Ossinovski: eestikeelsele haridusele üleminekuga on Tallinnas palju muresid

Ossinovski: eestikeelsele haridusele üleminekuga on Tallinnas palju muresid

EN

Ossinovski: Transition to Estonian-language education brings many concerns in Tallinn

Tallinna linnapea Jevgeni Ossinovski kohtus üleminekukoolide direktoritega. Ta ütles, et esimene kooliaasta pärast i läks paremini kui kardeti. Kuid riik jättis mitu asja tegemata, näiteks i.
Tallinnas on 20 üleminekukooli. Koolijuhid ütlesid, et õppeaasta õnnestus paremini kui arvati. Linnavalitsus andis raha, et palgata rohkem õpetajaid. See aitas lasteaedades ja koolides.
Probleeme on neljandates klassides. Lapsed ei oska piisavalt eesti keelt. See tekitab raskusi õppimisel ja vaimsel tervisel. Mõned õpetajad ei pidanud vastu ja lahkusid koolist.
Riik ei valmistanud i ette hästi. Näiteks puuduvad . Tallinn loob neid ise ja plaanib kasutada järgmises õppeaastas.
Eesti algatas suure i, kuid i ei loodud. Tallinn üritab luua oma süsteemi, teades, et teised omavalitsused seda ei tee.
Hariduslik segregatsioon püsib. Ossinovski ütles, et vaja on liikuda , kus eesti- ja venekeelsed lapsed õpivad koos. Praegune reform seda probleemi ei lahenda.
Tallinnal on kavas teha samme ühtse kooli suunas. Eesti lapsi ei saa suunata üleminekukoolidesse. Mõned venekeelsed koolid tegid , kuid huvi oli väike.
Üha rohkem Tallinna venekeelsete perede lapsi valivad eestikeelse kooli. 2022. aastal võeti vastu seadus eestikeelsele õppele ülemineku kohta. Üleminek algas 2023. aastal ja lõppeb 2030. aastal.
Tallinn Mayor Jevgeni Ossinovski met with the directors of transition schools. He said that the first school year after the education reform went better than feared. However, the state left several things undone, such as the quality control system.
There are 20 transition schools in Tallinn. School leaders said that the school year was more successful than expected. The city government provided funds to hire more teachers. This helped in kindergartens and schools.
There are problems in the fourth grades. Children do not know Estonian well enough. This creates difficulties in learning and mental health. Some teachers could not cope and left the school.
The state did not prepare the education reform well. For example, special teaching aids are missing. Tallinn is creating them itself and plans to use them in the next school year.
Estonia initiated a major education reform, but the quality control system was not created. Tallinn is trying to create its own system, knowing that other municipalities will not do it.
Educational segregation persists. Ossinovski said that it is necessary to move towards a unified Estonian school where Estonian- and Russian-speaking children learn together. The current reform does not solve this problem.
Tallinn plans to take steps towards a unified school. Estonian children cannot be directed to transition schools. Some Russian-speaking schools created Estonian-language classes, but interest was low.
More and more children from Russian-speaking families in Tallinn are choosing Estonian-language schools. In 2022, a law on the transition to Estonian-language education was passed. The transition began in 2023 and will end in 2030.