Riik plaanib teedeehituseks kasutada 96,8 miljonit eurot. Suurem osa rahast, ligi 85 miljonit eurot, tuleb Euroopa Liidu fondidest. Ülejäänud raha tuleb 2025. aasta riigi lisaeelarvest.
Taristuminister Kuldar Leis ütles
, et
maanteed on rohkem kärbetega pihta saanud
. See vajab rohkem tähelepanu. Leis rääkis, et nad saavad kasutada ühtekuuluvusfondi raha. Seda raha koguti ministeeriumitest kokku 200 miljonit eurot. Sellest läheb 84,8 miljonit eurot teede ja taristu valdkonda.
Taristuminister Kuldar Leis ütles
Tõlge fraasile: Taristuminister Kuldar Leis ütles
EN
Infrastructure Minister Kuldar Leis said
maanteed on rohkem kärbetega pihta saanud
Tõlge fraasile: maanteed on rohkem kärbetega pihta saanud
EN
the roads have been more affected by potholes
Raha jaguneb nii: 5,8 miljonit eurot läheb
Rail Balticule Tallinna lähedale Soodevahele
. Seal ühendatakse maantee ja raudtee. Ülejäänud raha läheb kahele suurele maanteele ja kolmele objektile.
Rail Balticule Tallinna lähedale Soodevahele
Tõlge fraasile: Rail Balticule Tallinna lähedale Soodevahele
EN
Rail Baltica near Tallinn to Soodevahe
17 miljonit eurot läheb
Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel oleva Märjamaa ümbersõidu ehitusele
. See lõik on 3,5 kilomeetri pikk. Tööd algavad järgmisel aastal ja lõpevad 2027. aasta lõpus.
Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel oleva Märjamaa ümbersõidu ehitusele
Tõlge fraasile: Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel oleva Märjamaa ümbersõidu ehitusele
EN
the construction of the Märjamaa bypass on the Tallinn-Pärnu-Ikla road
42 miljonit eurot läheb sama maantee
Konuvere-Pärnu-Jaagupi lõigu esimese etapi ehitusele
. See lõik on 6,5 kilomeetri pikk. Seal ehitatakse ka Päärdu sild. Tööd lõpevad samuti 2027. aasta lõpus.
Konuvere-Pärnu-Jaagupi lõigu esimese etapi ehitusele
Tõlge fraasile: Konuvere-Pärnu-Jaagupi lõigu esimese etapi ehitusele
EN
the construction of the first phase of the Konuvere-Pärnu-Jaagupi section
20 miljonit eurot läheb
Tallinna-Tartu maanteel Imaveres asuva Paia ristmiku lõigu ehitusele
. Leis ütles, et need objektid lähevad töösse, kui
Euroopa Komisjon annab heakskiidu
.
Tallinna-Tartu maanteel Imaveres asuva Paia ristmiku lõigu ehitusele
Tõlge fraasile: Tallinna-Tartu maanteel Imaveres asuva Paia ristmiku lõigu ehitusele
EN
the construction of the Paia intersection section on the Tallinn-Tartu road in Imavere
Euroopa Komisjon annab heakskiidu
Tõlge fraasile: Euroopa Komisjon annab heakskiidu
EN
the European Commission gives approval
Leis rääkis, et ta on rääkinud Euroopa Komisjoni transpordivolinikuga. Ta ütles, et raha läheb Rail Balticule ja maanteedele. Need on olulised ka julgeoleku mõttes. Leis arvab, et Euroopa Komisjon saab nende tahtest aru. Projekte saab alustada järgmisel või ülejärgmisel aastal.
Riik esitas lisaeelarvesse eelnõu, kus 12 miljonit eurot on mõeldud riigiteedele. Kui riigikogu võtab eelarve vastu, saab tööd alustada sel aastal.
Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ütles
, et nad keskenduvat
Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Tartu maantee väljaehitamisele
. Pärnu suunal on valmis ainult kuus protsenti teedest. Järgnevatel aastatel tahavad nad jõuda üle viiekümne protsendini.
Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ütles
Tõlge fraasile: Transpordiameti peadirektor Priit Sauk ütles
EN
Transport Board Director General Priit Sauk said
Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Tartu maantee väljaehitamisele
Tõlge fraasile: Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Tartu maantee väljaehitamisele
EN
the development of the Tallinn-Pärnu-Ikla and Tallinn-Tartu roads
Sauk rääkis, et
Pärnu-Ikla maanteel ehitatakse Are möödasõit
. See on 22 kilomeetri pikk lõik. Sinna läheb 3,5 miljonit eurot lisaeelarvest. Esimene hanke tühistati talvel, sest see oli liiga kallis. Nüüd on lõik jagatud neljaks eri hankeks.
Pärnu-Ikla maanteel ehitatakse Are möödasõit
Tõlge fraasile: Pärnu-Ikla maanteel ehitatakse Are möödasõit
EN
the Are bypass will be built on the Pärnu-Ikla road
Sauk mainis ka
Tõrvandi-Roiu objekti
. Täpsema teetööde järjekorra saab vaadata
transpordiameti teehoiukavast
.
Tõrvandi-Roiu objekti
Tõlge fraasile: Tõrvandi-Roiu objekti
EN
the Tõrvandi-Roiu project
transpordiameti teehoiukavast
Tõlge fraasile: transpordiameti teehoiukavast
EN
from the Transport Board's road maintenance plan
The state plans to use 96.8 million euros for road construction. The majority of the funds, nearly 85 million euros, will come from European Union funds. The remaining money will come from the state's supplementary budget for 2025.
Infrastructure Minister Kuldar Leis said that the roads have been more affected by wear and tear. This requires more attention. Leis mentioned that they can use funds from the cohesion fund. A total of 200 million euros was collected from ministries, of which 84.8 million euros will go to the roads and infrastructure sector.
The funds will be distributed as follows: 5.8 million euros will go to Rail Baltica near Tallinn in Soodevahe. There, the road and railway will be connected. The remaining money will go to two major roads and three projects.
17 million euros will go to the construction of the Märjamaa bypass on the Tallinn-Pärnu-Ikla road. This section is 3.5 kilometers long. Work will begin next year and end at the end of 2027.
42 million euros will go to the construction of the first phase of the Konuvere-Pärnu-Jaagupi section of the same road. This section is 6.5 kilometers long. The Päärdu bridge will also be built there. Work will also end at the end of 2027.
20 million euros will go to the construction of the Paia intersection section on the Tallinn-Tartu road in Imavere. Leis said that these projects will start once the European Commission gives its approval.
Leis mentioned that he has spoken with the European Commission's transport commissioner. He said that the money will go to Rail Baltica and roads. These are also important from a security perspective. Leis believes that the European Commission will understand their intentions. Projects can start next year or the year after.
The state has submitted a supplementary budget proposal, in which 12 million euros are intended for state roads. If the parliament approves the budget, work can begin this year.
The director general of the Transport Administration, Priit Sauk, said that they are focusing on the development of the Tallinn-Pärnu-Ikla and Tallinn-Tartu roads. Only six percent of the road in the Pärnu direction is completed. In the coming years, they want to reach over fifty percent.
Sauk mentioned that the Are bypass will be built on the Pärnu-Ikla road. This is a 22-kilometer section. 3.5 million euros from the supplementary budget will go there. The first tender was canceled in winter because it was too expensive. Now the section has been divided into four different tenders.
Sauk also mentioned the Tõrvandi-Roiu project. A more detailed schedule of road works can be viewed in the Transport Administration's road maintenance plan.