Hedi-Liis Toome: milleks teatrikomisjon, kui minister saab otsuse ümber vaadata

Hedi-Liis Toome: milleks teatrikomisjon, kui minister saab otsuse ümber vaadata

Hedi-Liis Toome räägib teatri rahastamisest ja komisjonist, mis otsustab, kellele raha anda. Ta rõhutab, et eksperte tuleks usaldada.

Hedi-Liis Toome on teatriuurija ja kriitik. Ta ütleb, et vajab muutmist. Ta usub, et , mitte nende .
Toome oli 2022. aastal esimeses is. Seal lugesid nad hoolikalt läbi kõik . Nad andsid hindeid ja arutasid neid omavahel. See oli pikk ja raske töö.
Komisjoni liikmeks olla on raske, sest kui mõni teater raha ei saa, siis tekivad süüdistused ekspertide vastu. Toome arvab, et meedia on sellega kaasa läinud. Ta küsib, kes nüüd soovib komisjoni minna, kui neid alandatakse.
Komisjoni liikmed ei ole sinna läinud ise tahtes. Nad on teatritelt ja ministeeriumilt. Nad on eksperdid oma alal. Toome arvab, et ei ole hea.
Rahastamise süsteemi on muudetud, aga iga aasta tekivad uued probleemid. Toome küsib, miks ei muudeta süsteemi korralikult, et see sobiks kõigile.
Probleem on selles, et praegu arutatakse vähese raha üle. Toome arvab, et tuleks vaadata suuremat pilti. Võib-olla peaks muutma kogu i.
Toome rõhutab, et teatrid on erinevad. Mõnel on suured saalid, teisel pole isegi maja. Kõiki hindatakse samade reeglite järgi. See tekitab küsimusi.
Suur probleem on see, et raha ei jätku kõigile. Kui raha jagatakse rohkematele, saadakse vähem. Toome arvab, et , kui raha ei tule juurde.
Toome räägib ka est. Ta ütleb, et vanasti polnud teada, miks teatrid raha said. Nüüd on süsteem läbipaistvam. Ta usub, et see on hea.
Toome soovitaks i, kus saaks . See võiks aidata teatritel eksperimenteerida. Ta arvab, et see võiks olla eraldi kategooria.
Lõpuks Toome küsib, kas , kui komisjon ei taha. Ta ütleb, et mõnikord on minister surve all, sest .