Eesti võimud on vestelnud Kiwala omanikuga Mauritiuselt. Omanik on valmis koostööks. Praegu tegeletakse laevalt leitud 40 puuduse kõrvaldamisega. Oluline on saada laevale kindlustus ja leida, millise riigi alla laev kuulub. Transpordiamet suhtleb Kiwala endise lipuriigi Djiboutiga. Omanikud võivad viia laeva teise riigi registrisse. Endiselt pole selge, millal laev Eesti vetest lahkub.
Transpordiameti direktor Kristjan Truu ütles, et
laev saab lahkuda
alles
kordusülevaatuse järel
. "Kui kõik puudused on likvideeritud, siis saame teha uue ülevaatuse. Vastavalt tulemustele vabastame laeva," ütles Truu. Kiwala võib vajadusel varusid täiendada, kuid selle eest vastutab omanik. Eestile see lisakulusid ei tekita. Kiwalat turvab merevägi, kuid nüüd on seal
miinijahtija Admiral Cowan
.
laev saab lahkuda
Tõlge fraasile: laev saab lahkuda
EN
the ship can depart
kordusülevaatuse järel
Tõlge fraasile: kordusülevaatuse järel
EN
after a reinspection
miinijahtija Admiral Cowan
Tõlge fraasile: miinijahtija Admiral Cowan
EN
minesweeper Admiral Cowan
Truu sõnul pole kellegi huvides, et Kiwala ilma loata minema sõidaks. Murekohaks on
laeva edasine teekond
. Läänemere idapool ootab
Venemaa sadamatesse
pääsu palju aluseid. Enamik neist on
halvas seisus
ja oht keskkonnale.
laeva edasine teekond
Tõlge fraasile: laeva edasine teekond
EN
the ship's further journey
Venemaa sadamatesse
Tõlge fraasile: Venemaa sadamatesse
EN
to Russian ports
halvas seisus
Tõlge fraasile: halvas seisus
EN
in poor condition
Välisministeeriumi asekantsler Kerli Veski ütles, et varilaevastiku kindlustuse kontrollimine on üks võimalusi keskkonda kaitsta. Teiseks oleks vaja
suurendada monitoorimist
. "Me näitame oma kohalolu, jälgime laevu ja küsime, mida nad teevad," ütles Veski. Samas peab olema tagatud
navigeerimisvabadus
, mistõttu on varilaevastikuga võitlemine keeruline.
suurendada monitoorimist
Tõlge fraasile: suurendada monitoorimist
EN
increase monitoring
navigeerimisvabadus
Tõlge fraasile: navigeerimisvabadus
EN
freedom of navigation