Narva koolides viidi läbi kahekuine järelevalve. Ministeeriumi esindajad käisid tundides, rääkisid õpetajate ja koolijuhtidega. Nad vaatasid, kas õpetajad on piisavalt kvalifitseeritud.
1. ja 4. klasside tundides ei olnud kõik tunnid eestikeelsed. 226 tunnist oli eestikeelseid 164. Haridusminister Kristina Kallas ütles, et
olukord on parem kui kardeti
. Ta rääkis, et tulemused tulevad siis, kui kõik töötavad koos.
olukord on parem kui kardeti
Tõlge fraasile: olukord on parem kui kardeti
EN
the situation is better than feared
Õpetajatel on oluline roll eestikeelsele õppele üleminekul. Järelevalve näitas, et iga õpetaja panus on väga tähtis. Eriti oluline on see algklassides. Õpetajad peavad oskama õpetada nii ainet kui ka keelt korraga.
Narva linnapea Katri Raik ütles, et suur väljakutse on see, et õpetajad peavad
sooritama eesti keele eksami
. 46 õpetajat on registreerinud B2 või C1 taseme eksamile. Samuti on vaja
rohkem koolitusi
.
sooritama eesti keele eksami
Tõlge fraasile: sooritama eesti keele eksami
EN
to pass the Estonian language exam
rohkem koolitusi
Tõlge fraasile: rohkem koolitusi
EN
more training
Järelevalve näitas, et kõikides koolides on
eestikeelsed pikapäeva- ja õpiabirühmad
. Lapsed saavad seal abi õppetöös. Samuti on vaja
rohkem eestikeelset huvitegevust
ja paremat koostööd koolide ja lapsevanemate vahel.
eestikeelsed pikapäeva- ja õpiabirühmad
Tõlge fraasile: eestikeelsed pikapäeva- ja õpiabirühmad
EN
Estonian-language extended day and study support groups
rohkem eestikeelset huvitegevust
Tõlge fraasile: rohkem eestikeelset huvitegevust
EN
more Estonian-language extracurricular activities
Ministeerium hindab
õpilaste arengut tasemetööde kaudu
. Need tööd näitavad, kui hästi õpilased on eelmise kooliastme materjali omandanud. Tasemetööd ei kontrolli keeleoskust, vaid õpitulemusi.
õpilaste arengut tasemetööde kaudu
Tõlge fraasile: õpilaste arengut tasemetööde kaudu
EN
students' progress through level tests
Ministeerium vaatas, kas Narva koolid on loonud võimalused
eestikeelsele õppele üleminekuks
. Nad kontrollisid, kas 1. ja 4. klasside õppetöö on eestikeelne ja kas on piisavalt kvalifitseeritud õpetajaid.
eestikeelsele õppele üleminekuks
Tõlge fraasile: eestikeelsele õppele üleminekuks
EN
for the transition to Estonian-language education
A two-month supervision was carried out in Narva schools. Ministry representatives attended lessons, spoke with teachers and school leaders. They checked whether the teachers were sufficiently qualified.
Not all lessons for 1st and 4th grades were in Estonian. Out of 226 lessons, 164 were in Estonian. Education Minister Kristina Kallas said the situation is better than feared. She said results come when everyone works together.
Teachers play a crucial role in the transition to Estonian-language education. Supervision showed that every teacher's contribution is very important. This is especially important in primary grades. Teachers must be able to teach both the subject and the language at the same time.
Narva Mayor Katri Raik said that a major challenge is that teachers must pass the Estonian language exam. 46 teachers have registered for the B2 or C1 level exam. More training is also needed.
Supervision showed that all schools have Estonian-language after-school and study groups. Children receive help with their studies there. More Estonian-language extracurricular activities and better cooperation between schools and parents are also needed.
The Ministry assesses students' progress through achievement tests. These tests show how well students have mastered the material from the previous school level. Achievement tests do not check language proficiency, but learning outcomes.
The Ministry checked whether Narva schools have created opportunities for the transition to Estonian-language education. They checked whether the teaching for 1st and 4th grades is in Estonian and whether there are enough qualified teachers.