Narva koolid liiguvad eestikeelse õppe suunas

Narva koolid liiguvad eestikeelse õppe suunas

EN

Narva Schools Moving Towards Estonian-Language Education

Narva koolides on tehtud edusamme eestikeelsele õppele üleminekul. Ministeeriumi järelevalve näitas, et koolid töötavad selle nimel, et õpilased saaksid paremat eestikeelset haridust.

Narva koolides viidi läbi kahekuine järelevalve. Ministeeriumi esindajad käisid tundides, rääkisid õpetajate ja koolijuhtidega. Nad vaatasid, kas õpetajad on piisavalt kvalifitseeritud.
1. ja 4. klasside tundides ei olnud kõik tunnid eestikeelsed. 226 tunnist oli eestikeelseid 164. Haridusminister Kristina Kallas ütles, et . Ta rääkis, et tulemused tulevad siis, kui kõik töötavad koos.
Õpetajatel on oluline roll eestikeelsele õppele üleminekul. Järelevalve näitas, et iga õpetaja panus on väga tähtis. Eriti oluline on see algklassides. Õpetajad peavad oskama õpetada nii ainet kui ka keelt korraga.
Narva linnapea Katri Raik ütles, et suur väljakutse on see, et õpetajad peavad . 46 õpetajat on registreerinud B2 või C1 taseme eksamile. Samuti on vaja .
Järelevalve näitas, et kõikides koolides on . Lapsed saavad seal abi õppetöös. Samuti on vaja ja paremat koostööd koolide ja lapsevanemate vahel.
Ministeerium hindab . Need tööd näitavad, kui hästi õpilased on eelmise kooliastme materjali omandanud. Tasemetööd ei kontrolli keeleoskust, vaid õpitulemusi.
Ministeerium vaatas, kas Narva koolid on loonud võimalused . Nad kontrollisid, kas 1. ja 4. klasside õppetöö on eestikeelne ja kas on piisavalt kvalifitseeritud õpetajaid.

Progress has been made in the transition to Estonian-language education in Narva schools. The Ministry's supervision showed that schools are working to ensure that students receive better Estonian-language education.

A two-month supervision was carried out in Narva schools. Ministry representatives attended lessons, spoke with teachers and school leaders. They checked whether the teachers were sufficiently qualified.
Not all lessons for 1st and 4th grades were in Estonian. Out of 226 lessons, 164 were in Estonian. Education Minister Kristina Kallas said the situation is better than feared. She said results come when everyone works together.
Teachers play a crucial role in the transition to Estonian-language education. Supervision showed that every teacher's contribution is very important. This is especially important in primary grades. Teachers must be able to teach both the subject and the language at the same time.
Narva Mayor Katri Raik said that a major challenge is that teachers must pass the Estonian language exam. 46 teachers have registered for the B2 or C1 level exam. More training is also needed.
Supervision showed that all schools have Estonian-language after-school and study groups. Children receive help with their studies there. More Estonian-language extracurricular activities and better cooperation between schools and parents are also needed.
The Ministry assesses students' progress through achievement tests. These tests show how well students have mastered the material from the previous school level. Achievement tests do not check language proficiency, but learning outcomes.
The Ministry checked whether Narva schools have created opportunities for the transition to Estonian-language education. They checked whether the teaching for 1st and 4th grades is in Estonian and whether there are enough qualified teachers.