Tiit Vähi on nüüd Sillamäe sadama ainuomanik. Ta ostis ära oma äripartnerite Gleb Katkovi ja Jevgeni Malovi osakud.
Tiit Vähi ostis ära oma äripartnerite osakud Sillamäe sadamast
.
Nüüd on ta sadama ainuomanik
. Mis hinnaga ta sadama ostis, Vähi ei ütle. Ta ütleb, et
sadam ei ole börsiettevõte
.
Tiit Vähi ostis ära oma äripartnerite osakud Sillamäe sadamast
Tõlge fraasile: Tiit Vähi ostis ära oma äripartnerite osakud Sillamäe sadamast
EN
Tiit Vähi bought out his business partners' shares in the Sillamäe port
Nüüd on ta sadama ainuomanik
Tõlge fraasile: Nüüd on ta sadama ainuomanik
EN
Now he is the sole owner of the port
sadam ei ole börsiettevõte
Tõlge fraasile: sadam ei ole börsiettevõte
EN
the port is not a listed company
Vähi hakkas sadamaäriga tegelema aastal 2003
koos Gleb Katkovi isa Andrei Katkovi ja Jevgeni Maloviga. Plaan oli teha ida-lääne kaubaveosadam, kus oleks raudtee ja laevade võimalused. Vähi ütleb, et nad viisid selle plaani ellu edukalt, aga sõda muutis olukorda.
Transiidimaht on vähenenud viis-kuus korda
.
Vähi hakkas sadamaäriga tegelema aastal 2003
Tõlge fraasile: Vähi hakkas sadamaäriga tegelema aastal 2003
EN
Vähi started dealing with port business in 2003
Transiidimaht on vähenenud viis-kuus korda
Tõlge fraasile: Transiidimaht on vähenenud viis-kuus korda
EN
Transit volume has decreased five to six times
Kuna Katkov ja Malov ei tahtnud sadamat osta
, otsustas Vähi selle ise ära osta. Nüüd on Vähi ja tema perekond sadama ainuomanikud.
Kuna Katkov ja Malov ei tahtnud sadamat osta
Tõlge fraasile: Kuna Katkov ja Malov ei tahtnud sadamat osta
EN
Since Katkov and Malov did not want to buy the port
Vähi rääkis oma endistest äripartneritest hea sõnaga. Ta ütles, et nad töötasid koos 22 aastat ilma lahkhelideta. Praegu on nad sõbralikes suhetes.
Vähi ütles, et
sadama majandustulemused on langenud sõja tõttu
. 2021. aasta oli hea, aga 2022. ja 2023. aastal tulemused langesid. 2024. aastal on nad
vähendanud töötajate arvu ja hoidnud kulud madalal
.
sadama majandustulemused on langenud sõja tõttu
Tõlge fraasile: sadama majandustulemused on langenud sõja tõttu
EN
the port's economic results have declined due to the war
vähendanud töötajate arvu ja hoidnud kulud madalal
Tõlge fraasile: vähendanud töötajate arvu ja hoidnud kulud madalal
EN
reduced the number of employees and kept costs low
Vähi ei näe lähiajal transiidiveo paranemist
. Ta loodab, et sõda lõppeb ja transiidivedu taastub. Praegu pakuvad nad sadama territooriumit arendusprojektide jaoks.
Vähi ei näe lähiajal transiidiveo paranemist
Tõlge fraasile: Vähi ei näe lähiajal transiidiveo paranemist
EN
Vähi does not see an improvement in transit transport in the near future
Vähi ütleb, et
sadama infrastruktuur on suurepärane
.
Sadamal on 700 hektarit maad
, jõgi, meri, energia tootmine ja raudteed.
Ta on uhke sadama varustuse üle
.
sadama infrastruktuur on suurepärane
Tõlge fraasile: sadama infrastruktuur on suurepärane
EN
the port's infrastructure is excellent
Sadamal on 700 hektarit maad
Tõlge fraasile: Sadamal on 700 hektarit maad
EN
The port has 700 hectares of land
Ta on uhke sadama varustuse üle
Tõlge fraasile: Ta on uhke sadama varustuse üle
EN
He is proud of the port's equipment
Vähi ütles, et
ta tahaks arendada mitte ainult sadamat, vaid ka tervet regiooni
. Ta on kahju, et praegu ei ole võimalik anda tööd tuhandetele inimestele.
Praegu töötab sadamas paarsada inimest
, aga 2021. aastal oli neid üle viiesaja.
ta tahaks arendada mitte ainult sadamat, vaid ka tervet regiooni
Tõlge fraasile: ta tahaks arendada mitte ainult sadamat, vaid ka tervet regiooni
EN
he would like to develop not only the port but also the entire region
Praegu töötab sadamas paarsada inimest
Tõlge fraasile: Praegu töötab sadamas paarsada inimest
EN
Currently, a couple of hundred people work at the port
Tiit Vähi is now the sole owner of the Sillamäe port. He bought out the shares of his business partners Gleb Katkov and Yevgeny Malov.
Tiit Vähi bought out his business partners' shares in the Sillamäe port. He is now the sole owner of the port. Vähi does not disclose the price at which he bought the port. He says the port is not a publicly traded company.
Vähi started working with the port business in 2003 together with Gleb Katkov's father Andrei Katkov and Yevgeny Malov. The plan was to create an east-west cargo port with railway and ship facilities. Vähi says they successfully implemented this plan, but the war changed the situation. Transit volumes have decreased five to six times.
Since Katkov and Malov did not want to buy the port, Vähi decided to buy it himself. Now, Vähi and his family are the sole owners of the port.
Vähi spoke highly of his former business partners. He said they worked together for 22 years without any conflicts. They are currently on friendly terms.
Vähi said the port's financial results have declined due to the war. 2021 was a good year, but in 2022 and 2023 the results declined. In 2024, they have reduced the number of employees and kept costs low.
Vähi does not see an improvement in transit traffic in the near future. He hopes the war will end and transit traffic will recover. Currently, they are offering the port territory for development projects.
Vähi says the port's infrastructure is excellent. The port has 700 hectares of land, a river, the sea, energy production, and railways. He is proud of the port's equipment.
Vähi said he would like to develop not only the port but the entire region. He is sorry that it is currently not possible to provide jobs for thousands of people. Currently, a few hundred people work at the port, but in 2021 there were over five hundred.