Uuring soovitab varinguohus lõigu Tallinnas Kakumäe teel liiklusele sulgeda

Uuring soovitab varinguohus lõigu Tallinnas Kakumäe teel liiklusele sulgeda

Tallinna tellitud Kakumäe kalda geotehniline uuring soovitab Kakumäe tee mereäärse kurvi kurvi poolesaja meetri ulatuses liiklusele sulgeda, sest on oht, et panga varing jõuab sõiduteeni. Tallinn teelõiku esialgu sulgeda ei kavatse.

Geotehniline uuring Kakumäe kalda kohta leidis, et . Tormide ajal võib jõuda sõiduteeni kiiremini, kui varem arvati.
Varasemad uuringud näitasid, et kallas tõmbub aastas keskmiselt 60–70 cm tagasi. Uuring märgib, et tormide ajal võib meri panga tükkideks murda. Seda protsessi ei saa täpselt ennustada.
Uuringu kohaselt on võimatu lihtsate meetoditega panga taganemist peatada. Alates 1990ndate algusest on kallas taganenud 18–21 meetrit. Uuring soovitab Kakumäe tee 50-meetrisel lõigul liiklus sulgeda ja teha tee kahesuunaliseks.
Lisaks soovitatakse sulgeda , mis asub kõrval kaldal. Kergliiklustee võib variseda iga-aastaste temperatuurimuutuste tõttu.
Kakumäe teed kasutavad kolm i: 21A, 21B ja 41B. Uuring ütleb, et bussid ei mõjuta kalda stabiilsust.
Tallinn ei kavatse teelõiku praegu sulgeda. Abilinnapea ütleb, et uuringu põhjal tehti , ja otsustati, et tee sulgemine pole vajalik. Jälgitakse regulaarselt olukorda.
Keskkonna- ja kommunaalamet projekteerib bussidele tagasipöörde platsi, mis võetakse kasutusele, kui uued hinnangud näitavad, et tee tuleb sulgeda.
Uuring soovitab kolme meetodit varingute vastu: , ja . Tugisein oleks 30–40 meetri kõrgune ja maksaks 2,5–3,5 miljonit eurot.
Lisaks teele on ohus ka Kakumäe tee 249 . Kui kallas jätkab praeguse kiirusega taganemist, võib hooneni jõuda 30 aasta pärast.